Coffee & Kareem (2020)

Alternatieve titel: Coffee and Kareem

Komedie / Actie

geregisseerd door Michael Dowse
met Ed Helms, Taraji P. Henson en Terrence Little Gardenhigh

De 12-jarige Kareem Manning huurt een crimineel in om zijn moeders nieuwe vriend, politieagent James Coffee, bang te maken. Zijn plan werkt averechts, waardoor de meest meedogenloze drugsbaron van Detroit achter hen aan komt te zitten. Vervolgens moeten Coffee en Kareem een band zien op te bouwen terwijl ze een criminele samenzwering proberen te onthullen.

Aardige film waarin een politie-agent zit opgezadeld met het luidruchtige zoontje van zijn vriendin. Een prima opzet voor een verder vrij standaard actie-komedie/buddymovie die wel gemakkelijk wegkijkt. Grappige situaties en dialogen en de film heeft een vlot tempo en duurt zeker niet te lang. Ook weet de cast het leuk te brengen.

avatar van fred1946
Trailer bekeken slap vervelend wil leuk zijn maar is gemaakt leuk.
En dan dat irritante kut kind.
Bij de trailer nog geen glimlach.
Het goeie van de film is dat je het kan overslaan.
Bij voorbaat al 0,0 bij het zien van de trailer.

avatar van PascalB1973
fred1946 schreef:
Trailer bekeken slap vervelend wil leuk zijn maar is gemaakt leuk.
En dan dat irritante kut kind.
Bij de trailer nog geen glimlach.
Het goeie van de film is dat je het kan overslaan.
Bij voorbaat al 0,0 bij het zien van de trailer.

Dus op basis van een trailer weet jij al dat een film kwalitatief uitermate teleurstellend is. Dat vind ik er knap

Ed Helms kan zeker wel grappig zijn, maar de rol van het kind is bijzonder irritant. Helaas drijft dat laatste de boventoon.

avatar van fred1946
PascalB1973 schreef:

Is een kwestie van smaak maar dat begrijp jij niet denk ik en je eerste indruk.

avatar van Grindhouse62
scorsese schreef:
Mee eens. Ik heb deze prima weg kijker vanmiddag gezien en het is een luchtige film, maar hij heeft mij zeker geamuseerd. 3.0

avatar van CouchCowBwoi
Deze film laat wat mij betreft werkelijk in alles te wensen over....
Wat vind ik dit een kwalitatief uitermate teleurstellende film zeg!

Helms, hoe leuk en goed hij was in o.a. The Office, lijkt alles te zijn vergeten wat hij ooit heeft geleerd over komische timing.