Stardust (2020)

Verenigd Koninkrijk
Biografie / Drama

geregisseerd door Gabriel Range
met Johnny Flynn, Jena Malone en Marc Maron

In het jaar 1971 trekt een 24-jarige David Bowie naar de Verenigde Staten om zijn album, getiteld The Man Who Sold the World, te promoten. Zijn zwangere vrouw Angie blijft in het Verenigd Koninkrijk, terwijl Bowie en zijn band het hele land aandoen in het gezelschap van de reporter Rob Oberman. Tijdens hun tournee komt Bowie tot het besef dat het Amerikaanse publiek nog niet klaar lijkt voor zijn muziek en persona. Om echt helemaal zichzelf te zijn voelt hij de drang om zichzelf opnieuw uit te vinden. Zijn iconische alter ego Ziggy Stardust is geboren.