Arkansas (2020)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Clark Duke
met Liam Hemsworth, Clark Duke en Michael Kenneth Williams

Kyle en Swin volgen de bevelen op van drugsbaas Frog, die zijn handel in Arkansas heeft uitgerold. Zelf hebben de twee knapen de man nooit ontmoet, al komt hier nu verandering in. Wanneer een deal compleet de mist ingaat staan hun levens op het spel. De enige manier opdat Kyle en Swin hier levend uitkomen is door Frog uit te schakelen en zijn organisatie over te nemen.

avatar van max cady
Mooie poster

avatar van badfans69
Komt begin mei uit op blu-ray en dvd Link

Film met wat zwarte humor en geweld dat uit het niets komt en daar hou ik normaal wel van.
Toch viel hij me na het eerst zien van de trailer tegen.
Het is aardig gespeeld maar ook allemaal slecht uitgewerkt.
Er wordt wat heen en weer gereden met drugs maar wat er nou precies gebeurt en hoe dat dan in het werk gaat moet je dan maar raden.

Het is net of de makers dachten dat kijkers maar moeten aannemen dat het nou eenmaal zo gaat: Ongeveer dan maar hoe precies? Niet belangrijk.
Of wisten ze er zelf ook geen raad mee en lieten ze alles maar een beetje half afgeraffeld in het midden.
Toch nog 3 sterren. Dat is misschien wat veel, maar ik heb me evengoed wel vermaakt.

avatar van zoutzak
Zo slecht vond ik dit niet. Na een overtuigende start zakt de film wel wat in, al blijven er nog voldoende goede momenten over. Het soms wat onevenwichtige verhaal komt ondanks de sterke cast dus helaas niet volledig goed uit de verf, maar een vermakelijke film is het zeker.

avatar van macrobody
Arkansas + drugs = Bill Clinton. Helaas gaat deze film daar niet over al is er wel een hele subtiele link te vinden, maar die kan puur op toeval berusten.
Ik vond deze film niet echt goed. Het hing een beetje als los zand aan elkaar had ik het idee. Naarmate de film vordert krijg je een idee wie wie is maar dan is de interesse eigenlijk al verdwenen. Ik had het idee dat de maker eens een andere aanpak wilde proberen en geen platgetreden paden wilde bewandelen. Dat is dan wel gelukt maar een echt boeiend spektakel is het niet geworden.
Ik moest ook aan Patty Brard denken toen ik Her zag. Brrr

Vince Vaughn maakt en draagt deze film , echt een acteur die zo heel stilletjes beter en beter word.
Ook Malkovich levert zijn scenes met succes.

De 2 hoofdacteurs Hemsworth en Clark Duke komen totaal ongeloofwaardig over , het lijkt soms of ze in de verkeerde film zitten.

Memo voor eempag hierboven : wat ze doen word redelijk goed uitgelegd in de film.

Frog = baas of beter ex-baas van drug distributie netwerk in het zuiden vd US
Kyle en Swin = werken via 2 mid level bazen voor hem als drug koeriers naar kleinere dealers toe

avatar van notoirefilmhater
ziet eruit als een slechte, sfeerloze white trash versie van het geweldige Narcos.

Ja ze rijden wat heen en weer met partijen drugs.
Waar die vandaan komen is net zo min belangrijk als waar die naar toe gaan.
Ja, van hele belangrijke mensen uit de organisatie naar andere belangrijke mensen.
Wat de functie en meerwaarde van "her" dan precies is?
Geen idee.
Zal het leuk moeten doen voor de film denk ik

notoirefilmhater schreef:

Kan echt geen enkele link leggen met Narcos om heel eerlijk te zijn. Vooruit: in deze film word er ook gehandeld in verboden middelen, maar dat is dan ook het enige.

Prima film verder!

avatar van schumacher
Gezapige maar toch wel degelijke misdaad/drama.
Ik vond hem niet de top maar wel goed.
Ik hou ook vd schitterende cast, meerdere bekende acteurs en die hun rol echt goed speelden en ze brachten het ook geloofwaardig over.
Het sfeertje zat goed, het verhaal was best leuk, gepaste muziek erbij, soms een vleugje humor ook.
Verwacht wel geen vele aktie want dat krijg je niet zoveel te zien.
Ivm Liam Hemsworth: ik vond hem er wel in passen hoor, kon echt wel overtuigend overkomen als bad ass, zijne collega die hoorde er minder bij oke maar toch deed die het goed.

Narcos heeft idd niks te zien met deze film.

Ja, ik heb me hier best vermaakt met deze film.

Ik weet niet goed wat te vinden van deze film...Het rustieke Arkansas en haar hillbilly colony komen wat stereotiep over maar het zal in het echt wel zo zijn...Verder vond ik de protagonisten niet super...Een 3

avatar van vranque
ach... vervelend was het niet maar het enige wat me bij blijft zijn toch de geweldige blouses van Frog. Ik ga eens op zoek naar zoiets. Maar dat terzijde. Haha

te saai, ik heb de film uitgezet

avatar van Pazmaster
Best een aardige film. De cast speelt leuk en ook het trage sfeertje vond ik wel prettig. Hier en daar ook nog wat grappige scènes. Wel een voldoende waard.

avatar van AniSter
Voor mij niks mis met deze film. De sfeer en muziek wogen wel op tegen de enkele minpuntjes. JM had weer de sterkste teksten.

avatar van hannes64
Kleine film maar, top!!
Verwachte er ook niet echt veel van maar, zoals AniSter al aangaf..."Voor mij niks mis met deze film."
Precies, niks mis mee.