Who Killed Malcolm X? (2019)

Documentaire / Historisch
Miniserie, 6 delen

geregisseerd door Phil Bertelsen en Rachel Dretzin

Malcolm X werd op 21 februari 1965 doodgeschoten in Upper Manhattan. Vijf mannen vormden de moordploeg. De enige die ter plaatse werd gearresteerd was de 23-jarige Talmadge Hayer. Hij werd in zijn been geschoten door een van de lijfwachten van Malcolm. De andere vier vluchtten en werden nooit vervolgd voor de moord. Nu, tientallen jaren na de moord op de Afro-Amerikaanse leider, gaat de activist Abdur Rahman Muhammad op zoek naar gerechtigheid.

Ik krijg bij deze docu heel veel vragen, ik wist bepaalde dingen niet zoals dat de daders nog vrij rond liepen.
Als Malcolm zo'n legende is voor heel veel afroamerikanen, waarom doet men niks? Will Smith, Denzel Washington en vele andere grote legendes adoreren Malcolm, maar niemand doet iets...