ad
  • 139.614 films
  • 6.594 series
  • 19.949 seizoenen
  • 431.347 acteurs
  • 280.204 gebruikers
  • 8.080.535 stemmen
Avatar
 
banner banner

Mignonnes (2020)

Drama / Komedie | 95 minuten
2,77 91 stemmen

Genre: Drama / Komedie

Speelduur: 95 minuten

Alternatieve titel: Cuties

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Maïmouna Doucouré

Met onder meer: Fathia Youssouf, Medina El Aidi en Esther Gohourou

IMDb beoordeling: 3,2 (27.512)

Oorspronkelijke taal: Frans

Releasedatum: 19 augustus 2020

  • On Demand:

  • Netflix Bekijk via Netflix
  • Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
  • Videoland Niet beschikbaar op Videoland
  • Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
  • Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
  • Google Play Niet beschikbaar op Google Play

Over Mignonnes

Amy is een elfjarig meisje. Ze ontmoet op school een groep danseresjes genaamd “De Schatjes”. Gefascineerd begeeft ze zichzelf in een sensuele dans, in de hoop zich bij hen aan te sluiten en de veranderingen in haar familie te ontvluchten. Ze wordt zich al snel bewust van haar ontluikende vrouwelijkheid. Haar moeder begint zich zorgen te maken.

imageimageimageimageimage

Externe links

Video's en trailers

Reviews & comments


Gast

  • berichten
  • stemmen

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.

Let op! Je gebruikersnaam is voor iedereen zichtbaar, en kun je later niet meer aanpassen.

* denotes required fields.
zoeken in:
avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

  • 7201 berichten
  • 3165 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

(quote)

Volgens mij liep ze pas door toen ze merkte dat zij een boei in het water vast kon grijpen.

Dat haalde ik er idd ook uit.


avatar van kos

kos

  • 44878 berichten
  • 7756 stemmen

Dat leek me nogal duidelijk.


avatar van Vidi well

Vidi well

  • 256 berichten
  • 445 stemmen

Vanwege de commotie maar eens opgezet. Aangenaam verrast door het ietwat voorspelbare, maar heldere verhaal en de treffende manier waarop we als kijker meegenomen worden in de wereld van deze jonge meisjes. Zo zijn er veel shots vanuit hun perspectief (de scene waarbij ze onder bed ligt bijvoorbeeld, of die scene waarin we alleen de konten van langslopende vrouwen zien). De hele film beleven we door hun ogen en zo krijgen we een goede inkijk in de verwarrende wereld waarin sommige kinderen vandaag de dag leven.

De onschuld van het kind zijn wordt keer op keer benadrukt (snoepjes, knuffels) en staat in groot contrast met hun dansbewegingen. Moves die in hun ogen leuk, hip en stoer zijn, maar vanuit volwassen perspectief natuurlijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.

De film legt daarmee pijnlijk de vinger op de zere plek van wat er mis kan gaan met social media: veel jonge kinderen zetten videos online van zichzelf en geven daarmee onbedoeld verkeerde signalen af.

Hoe actueel dit thema is, en hoeveel angst deze digitale onbekende wereld bij volwassen mensen oproept, getuigt wel van de commotie rondom deze film.

Iedere generatie krijgt de jeugd die het verdient. Wat zegt dit dan over de media waar we onze jeugd aan blootstellen, in combinatie met mediakanalen waar ze nog niet de gevaren van in zien? Een bijzonder actueel en mijn inziens zelfs noodzakelijke film, die tot nadenken stemt.

3,5*


avatar van Movieuser

Movieuser

  • 12 berichten
  • 22 stemmen

Rechttoe rechtaan, een mooie realistische weergave van kinderen die tegenwoordig sneller in aanraking komen met identiteit en seksualiteit dan ons vroeger.


avatar van kampsie1

kampsie1

  • 250 berichten
  • 260 stemmen

Ik weet niet of ik er goed aan doe om hier op te reageren. Ik ben in jullie ogen misschien een viezerik. Ik ben om een of andere reden blijven hangen in mijn jeugd en vind sinds mijn 12e, meisjes van 12 tot 18 het leukste. De meisjes in deze film vond dat ik ook leuk om te zien. Let wel ik zou nooit iets onzedelijks doen. Ik heb mijn stiefdochter verloren aan zo’n klootzak. Maar deze film laat wel goed de hedendaagse maatschappij zien. Er is veel ophef over en dat is het in mijn ogen schijnheilig. Deze maatschappij is heel erg gericht zijn op sexualiteit en kinderen krijgen dat mee. De meisjes zelf zullen het op die leden niet snappen. De volwassenen die zo tegen deze film in gaan, zijn redelijk bekrompen.

Qua film zelf: niet erg goed, maar zet je wel aan het denken.

Aan de moderator: als deze reactie niet door de beugel kan, graag verwijderen, ik snap dat dit allemaal gevoelig ligt.


avatar van Corcicus

Corcicus

  • 1903 berichten
  • 2899 stemmen

Bedankt Kampsie1 om zo open en op niet mis te verstane wijze te bevestigen wat ik hieronder al opmerkte: deze film is gemaakt voor mensen die vallen op erg jonge grietjes. De film seksualiseert kinderen en klaarblijkelijk valt dat bij heel wat mannen in de smaak.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

  • 10601 berichten
  • 4034 stemmen

Corcicus schreef:

deze film is gemaakt voor mensen die vallen op erg jonge grietjes. De film seksualiseert kinderen

Gelul, en laat ik het wéér opnemen voor deze film: Migonnes laat juist zien dát meisjes van deze leeftijd heel erg geseksualiseerd worden. De weerzinwekkende domheid en kortzichtigheid... Als deze film iets níet doet is het seksualiseren.


avatar van mishad

mishad

  • 173 berichten
  • 5592 stemmen

kampsie1 schreef:

Ik weet niet of ik er goed aan doe om hier op te reageren. Ik ben in jullie ogen misschien een viezerik. Ik ben om een of andere reden blijven hangen in mijn jeugd en vind sinds mijn 12e, meisjes van 12 tot 18 het leukste. De meisjes in deze film vond dat ik ook leuk om te zien. Let wel ik zou nooit iets onzedelijks doen. Ik heb mijn stiefdochter verloren aan zo’n klootzak. Maar deze film laat wel goed de hedendaagse maatschappij zien. Er is veel ophef over en dat is het in mijn ogen schijnheilig. Deze maatschappij is heel erg gericht zijn op sexualiteit en kinderen krijgen dat mee. De meisjes zelf zullen het op die leden niet snappen. De volwassenen die zo tegen deze film in gaan, zijn redelijk bekrompen.

Qua film zelf: niet erg goed, maar zet je wel aan het denken.

Aan de moderator: als deze reactie niet door de beugel kan, graag verwijderen, ik snap dat dit allemaal gevoelig ligt.

Sarcasme, ik hou er van!


avatar van Lebarron

Lebarron

  • 706 berichten
  • 572 stemmen

Corcicus schreef:

Bedankt Kampsie1 om zo open en op niet mis te verstane wijze te bevestigen wat ik hieronder al opmerkte: deze film is gemaakt voor mensen die vallen op erg jonge grietjes. De film seksualiseert kinderen en klaarblijkelijk valt dat bij heel wat mannen in de smaak.

Je bent deze film wel heel erg aan het demoniseren, gewapend met hooivork en fakkel in de hand. De maakster van deze film wil het zelfde als jij namelijk dat kinderen gewoon kind zijn en daarom brengt zij het exces zeer expliciet in beeld en confronteert ons zo met wat er aan de hand is.


avatar van Corcicus

Corcicus

  • 1903 berichten
  • 2899 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

Migonnes laat juist zien dát meisjes van deze leeftijd heel erg geseksualiseerd worden.

Dat is echt de grootste nonsens die ik al heb gelezen. Deze film seksualiseert kinderen en gaat dan achteraf zeggen dat ze dit enkel doet om de seksualisering van kinderen aan te klagen... Door het zelf te doen. Bovendien heeft de regisseuse altijd gezegd dat het een feministische film was en een aanklacht tegen het patriarchaat. De aanklacht tegen seksualisering hebben ze later verzonnen toen de eerste kritieken kwamen. Je gaat ook wel heel vlotjes voorbij aan het feit dat er hier zonet iemand met pedofiele gevoelens heeft opgebiecht dat hij om net die reden de film heeft opgezet. Wie probeer je voor de gek te houden eigenlijk?


avatar van Corcicus

Corcicus

  • 1903 berichten
  • 2899 stemmen

Zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen hoor. We zien minutenlang beelden van halfnaakte, piepjonge kinderen met de camera die als de ogen van een vieze vent over het lichaam van de kids glijdt en geen enkele spot onaangeroerd laat. We zien hun kleuterkontjes bouncen, long shots van hun ontluikende borstjes, droogneuken op de vloer voor de camera bevriest en lang halt houdt op de plek waar hun vagina zit.... Je moet van heel slechte wil zijn om dan te gaan beweren dat kinderen hier niet zouden geseksualiseerd worden.

Geef mij dan maar de eerlijkheid van Kampie die zonder verpinken opbiecht dat hij met een paal in de broek zat boven de huichelarij van Judas die hier blijft beweren dat hij enkel de cinematografie wel kon smaken.


avatar van Mug

Mug

  • 13949 berichten
  • 5954 stemmen

Corcicus schreef:

Zo moeilijk is het echt niet om te begrijpen hoor.

Je staat daadwerkelijk niet open voor andermans reacties om andere inzichten te kunnen BEGRIJPEN. Nou ja, WILLEN begrijpen, en daar gaat het op voorhand al mis. Leve de polarisatie!


avatar van Corcicus

Corcicus

  • 1903 berichten
  • 2899 stemmen

Ik sta open voor de reactie van Kampie of niet soms? Lees misschien eens de beschrijving van de dansscenes. Maakt geen bal uit wat de bedoeling is van de filmmakers of hoe jij de film hebt ervaren. Stonden er halfnaakte, piepjonge meisjes op het podium onzedige bewegingen te maken? Ja? Seksualisering dus. Welk inzicht wil je mij bijbrengen?


avatar van Mug

Mug

  • 13949 berichten
  • 5954 stemmen

Nee hoor. Je reageert respectloos. Er staat nergens dat hij met een paal in zijn broek heeft gekeken. Dat maak jij er van met je perverse gedachten. Dat is pas ziek. [even een koekje van eigen deeg!]

Inzicht/leerpunt: discussieer fatsoenlijk en respectvol.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

  • 10601 berichten
  • 4034 stemmen

Corcicus schreef:

(quote)

Dat is echt de grootste nonsens die ik al heb gelezen. Deze film seksualiseert kinderen en gaat dan achteraf zeggen dat ze dit enkel doet om de seksualisering van kinderen aan te klagen... Door het zelf te doen. Bovendien heeft de regisseuse altijd gezegd dat het een feministische film was en een aanklacht tegen het patriarchaat. De aanklacht tegen seksualisering hebben ze later verzonnen toen de eerste kritieken kwamen. Je gaat ook wel heel vlotjes voorbij aan het feit dat er hier zonet iemand met pedofiele gevoelens heeft opgebiecht dat hij om net die reden de film heeft opgezet. Wie probeer je voor de gek te houden eigenlijk?

Er zullen altijd pedofielen zijn die met bepaalde films aan hun trekken kunnen komen, daar is Migonnes niet de enige in - zie mijn eerste bericht bij deze film. Ik hou niemand voor de gek, ik vond Migonnes oprecht een sterke film. Maar prima, lees er in wat je wil.


avatar van Corcicus

Corcicus

  • 1903 berichten
  • 2899 stemmen

Zo respectvol als jullie dan die mij domheid en kortzichtigheid verwijten omdat ik niet sta te juichen wanneer kinderen worden opgevoerd alsof ze in de Moulin Rouge zitten?


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

  • 10601 berichten
  • 4034 stemmen

Corcicus schreef:

Zo respectvol als jullie dan die mij domheid en kortzichtigheid verwijten omdat ik niet sta te juichen wanneer kinderen worden opgevoerd alsof ze in de Moulin Rouge zitten?

Ik heb het niet over respect, dat vind ik een overschat woord dat te vaak wordt gebruikt


avatar van Lebarron

Lebarron

  • 706 berichten
  • 572 stemmen

BlueJudaskiss schreef:

(quote)

Er zullen altijd pedofielen zijn die met bepaalde films aan hun trekken kunnen komen, daar is Migonnes niet de enige in - zie mijn eerste bericht bij deze film. Ik hou niemand voor de gek, ik vond Migonnes oprecht een sterke film. Maar prima, lees er in wat je wil.

Klopt. De meeste Pedo's krijgen hun portie al via dat pak reclamefolders dat door de bus komt. Kinderen in jip en Jannekebadmode van de Hema of in Zeeman pyjama. Die lieden hebben een major malfunction in de bovenkamer en daar kun je als maatschappij nooit rekening mee houden want ze verzinnen dan wel iets nieuws om hun honger te stillen.


avatar van Lebarron

Lebarron

  • 706 berichten
  • 572 stemmen

Corcicus schreef:

Ik sta open voor de reactie van Kampie of niet soms? Lees misschien eens de beschrijving van de dansscenes. Maakt geen bal uit wat de bedoeling is van de filmmakers of hoe jij de film hebt ervaren. Stonden er halfnaakte, piepjonge meisjes op het podium onzedige bewegingen te maken? Ja? Seksualisering dus. Welk inzicht wil je mij bijbrengen?

Dus met andere woorden Jij hebt gelijk en wie een genuanceerde mening heeft is een heimelijke pervert?


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

  • 10601 berichten
  • 4034 stemmen

*popcorn*


avatar van Corcicus

Corcicus

  • 1903 berichten
  • 2899 stemmen

Lebarron schreef:

Dus met andere woorden Jij hebt gelijk en wie een genuanceerde mening heeft is een heimelijke pervert?

Dat de Champagneflessen ontkurkt werden in de perverse krochten van het internet bij de release van Cuties, staat als de paal van Kampie boven water. Wellicht kunnen er inderdaad zaken aan deze film geapprecieerd worden los van de dansscènes, zelfs daartoe ben ik bereid om een opening te laten, maar...

Requiem for a dream is een aanklacht tegen drugsgebruik: de drugsscènes worden op een dusdanige manier vertoond dat elke kijker er spontaan weg van blijft. Deze film is niet op dezelfde manier een aanklacht tegen seksualisering. Bepaalde scènes hadden op een totaal andere manier uitgebeeld kunnen worden. Meer focus op het perverse publiek, de pooier/manager van zulke dansformaties, etc. De scènes zijn gefilmd zoals een clip van Miley Cyrus, met volle overtuiging. De cameraman verraadt de ware intenties van de film. Het gaat om meisjes die zich ontplooien, die hun seksualiteit ontdekken in weerwil van patriarchale structuren. Daar gaat deze film om, maar toen de storm losbarstte, heeft de ploeg achter Cuties het geweer van schouder gewisseld en is het a posteriori een aanklacht tegen seksualisering. Dat sommigen dat narratief hier verkocht willen krijgen als relativering van de gewraakte scènes, stuit mij tegen de borst.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

  • 10601 berichten
  • 4034 stemmen

'Een opening laten', ik vind het een tamelijk perverse manier van verwoorden. *mompelt iets over paal in de broek*


avatar van Mug

Mug

  • 13949 berichten
  • 5954 stemmen

de paal van Kampie

Blijf lekker trollen, joh. Je kruistocht (oeps) is walgelijk.


avatar van Lebarron

Lebarron

  • 706 berichten
  • 572 stemmen

Corcicus schreef:

(quote)
Dat de Champagneflessen ontkurkt werden in de perverse krochten van het internet bij de release van Cuties, staat als de paal van Kampie boven water. Wellicht kunnen er inderdaad zaken aan deze film geapprecieerd worden los van de dansscènes, zelfs daartoe ben ik bereid om een opening te laten, maar...

Requiem for a dream is een aanklacht tegen drugsgebruik: de drugsscènes worden op een dusdanige manier vertoond dat elke kijker er spontaan weg van blijft. Deze film is niet op dezelfde manier een aanklacht tegen seksualisering. Bepaalde scènes hadden op een totaal andere manier uitgebeeld kunnen worden. Meer focus op het perverse publiek, de pooier/manager van zulke dansformaties, etc. De scènes zijn gefilmd zoals een clip van Miley Cyrus, met volle overtuiging. De cameraman verraadt de ware intenties van de film. Het gaat om meisjes die zich ontplooien, die hun seksualiteit ontdekken in weerwil van patriarchale structuren. Daar gaat deze film om, maar toen de storm losbartstte, heeft de ploeg achter Cuties het geweer van schouder gewisseld en is het a posteriori een aanklacht tegen seksualisering. Dat sommige dat narratief hier verkocht willen krijgen als relativering van de gewraakte scènes, stuit mij tegen de borst.

Je mag de film niet goed vinden en je hoeft het niet eens te zijn met de aanpak van de regisseuse maar de manier van je mening verkondigen doet mij ietwat denken aan een moderne heksenjacht want je bestempeld iedereen die aan de andere kant van het hek staat als pervert. De film is bedoeld om discussie op te werpen en heel veel verschil ik niet met je van mening maar probeer die Spaanse Inquisitietoon een beetje te matigen, dat discussieert prettiger.


avatar van Corcicus

Corcicus

  • 1903 berichten
  • 2899 stemmen

Oké, dus zelfs wanneer ik op de meest genuanceerde en meest verfijnde manier uit de doeken doe wat precies het probleem is bij deze film, krijg ik te horen dat het getrol is en een moderne kruistocht. En wat een tranen zeg omwille van een spitsvondige running gag. Meer onvrede over deze relativerende grap dan over de ontnuchterende bekentenis van Kampsie zelf. Toont al aan met welk publiek ik hier te maken heb, een publiek dat een film zoals Cuties wel kan smaken dus. Toch bedankt om zo duidelijk te illustreren dat de onwil om tot consensus te komen echt wel bij jullie ligt.


avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

  • 10601 berichten
  • 4034 stemmen

Corcicus schreef:

Oké, dus zelfs wanneer ik op de meest genuanceerde en meest verfijnde manier uit de doeken doe wat precies het probleem is bij deze film, krijg ik te horen dat het getrol is en een moderne kruistocht. Dit kan ik niet meer ernstig nemen. Dank u om zo duidelijk te illustreren dat de onwil om tot consensus te komen echt wel bij jullie ligt.

Onwil tot consensus? Wat valt er nader tot elkaar te komen als jij iedereen die de film goed vindt of de makers van de film hoe dan ook beschuldigt van pedofilie? Vind ik een tamelijk nare beschuldiging trouwens, om niet te zeggen: het is laster, het is smaad.


avatar van Lebarron

Lebarron

  • 706 berichten
  • 572 stemmen

Corcicus schreef:

Oké, dus zelfs wanneer ik op de meest genuanceerde en meest verfijnde manier uit de doeken doe wat precies het probleem is bij deze film, krijg ik te horen dat het getrol is en een moderne kruistocht. En wat een tranen zeg omwille van een spitsvondige running gag. Meer onvrede over deze relativerende grap dan over de ontnuchterende bekentenis van Kampie zelf. Toont al aan met welk publiek ik hier te maken heb, een publiek dat een film zoals Cuties wel kan smaken dus. Toch bedankt om zo duidelijk te illustreren dat de onwil om tot consensus te komen echt wel bij jullie ligt.

Jammer dat je het allemaal negatief opvat. Ik hoor je punt over de film en vond zelf ook dat het zijn doel op een gegeven moment voorbij schoot maar ik val over je I am right and you are wrong toon. En ik heb niet op die post van Kampie gereageerd omdat ik niet weet of het serieus of sarcastisch is.


avatar van kampsie1

kampsie1

  • 250 berichten
  • 260 stemmen

Mug schreef:

Nee hoor. Je reageert respectloos. Er staat nergens dat hij met een paal in zijn broek heeft gekeken. Dat maak jij er van met je perverse gedachten. Dat is pas ziek. [even een koekje van eigen deeg!]

Inzicht/leerpunt: discussieer fatsoenlijk en respectvol.

Precies dit. ik heb er nergens perverse gedachten bij ik heb enkel gezegd dat ik ze mooi vind.

Ik vind katten en paarden ook mooi trouwens.


avatar van Fortune

Fortune

  • 3412 berichten
  • 2213 stemmen

Corcicus schreef:

Oké, dus zelfs wanneer ik op de meest genuanceerde en meest verfijnde manier uit de doeken doe wat precies het probleem is bij deze film, krijg ik te horen dat het getrol is en een moderne kruistocht. En wat een tranen zeg omwille van een spitsvondige running gag. Meer onvrede over deze relativerende grap dan over de ontnuchterende bekentenis van Kampsie zelf. Toont al aan met welk publiek ik hier te maken heb, een publiek dat een film zoals Cuties wel kan smaken dus. Toch bedankt om zo duidelijk te illustreren dat de onwil om tot consensus te komen echt wel bij jullie ligt.

Wat jammer is, is dat de regisseuse aan jou kant staat. Ze heeft deze film gemaakt omdat zij zich net zoals jou zorgen maakt over jonge meisjes en de huidige cultuur. Door juist deze film te maken hebben we het over het onderwerp. Jij wil zeggen dat er duister plan achter deze film zit, dus de regisseuse liegt en promoot juist pedofilie en dat is haar doel en het doel van Netflix. Slaat nergens op omdat het zo opzichtig is. Dat lijkt mij feitelijk onjuist. En door deze film juist zo hard te bekritiseren net zoals veel rechtse pundits doen (die tegen cancel culture zijn maar deze film willen cancelen) lijkt het mij alsof jullie juist het onderwerp weg willen stoppen, juist weg wil kijken van de realiteit en dan doen we net alsof er niks aan de hand is. Jij vindt het verkeerd dat deze film is gemaakt maar wat vind jij dan wat er aan gedaan moet worden. Wat zou jij dan doen?


avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

  • 54191 berichten
  • 3359 stemmen

Corcicus schreef:

Zo respectvol als jullie dan die mij domheid en kortzichtigheid verwijten omdat ik niet sta te juichen wanneer kinderen worden opgevoerd alsof ze in de Moulin Rouge zitten?

Als je ons hier nou niet gelooft, prima. Maar heb je dan niet eens de moeite genomen om wat online reviews van professionele reviewers te lezen? Mensen die gewoon uitleggen wat dit voor een film is? De film kaart juist problemen aan, jij maakt ervan dat ze het promoten en seksualiseren.

Bij een film over de Holocaust roep je toch ook niet dat zo'n film aan jodenhaat doet, omdat ze tonen wat er aan de hand was? Nou, idem met dit. Deze film kaart een maatschappelijk probleem aan en jij beweert dat de maker ervan geniet. Ik kan het werkelijk niet volgen.