Genre: Drama / Komedie
Speelduur: 95 minuten
Alternatieve titel: Cuties
Oorsprong:
Frankrijk
Geregisseerd door: Maïmouna Doucouré
Met onder meer: Fathia Youssouf, Médina El Aidi-Azouni en Esther Gohourou
IMDb beoordeling: 3,6 (32.551)
Gesproken taal: Frans
On Demand:
- Bekijk via Netflix
- Niet beschikbaar op Pathé Thuis
- Niet beschikbaar op Videoland
- Niet beschikbaar op Amazon Prime
- Niet beschikbaar op Disney+
- Niet beschikbaar op Google Play
- Niet beschikbaar op meJane
Plot Mignonnes
Amy is een elfjarig meisje. Ze ontmoet op school een groep danseresjes genaamd “De Schatjes”. Gefascineerd begeeft ze zichzelf in een sensuele dans, in de hoop zich bij hen aan te sluiten en de veranderingen in haar familie te ontvluchten. Ze wordt zich al snel bewust van haar ontluikende vrouwelijkheid. Haar moeder begint zich zorgen te maken.
Externe links
Video's en trailers
Reviews & comments
mjk87 (moderator films)
-
- 13290 berichten
- 3906 stemmen
Zo, nog even kijken waar die hetze ou om gaat, voor die van Netflix wordt gehaald binnenkort. Film voelt vrij Frans aan, visueel wel oké en sfeertje is goed getroffen. Ook de leefwereld van deze meisjes is volgens mij best realistisch neergezet, wat men er verder moreel ook van kan vinden. Maar de pacing is niet altijd even sterk en eigenlijk weten die hoofdpersonen me nooit echt te boeien, al is het acteerwerk best naturel en redelijk. Overigens voelt de manier hoe die meisjes worden gefilmd vooral lachwekkend en weinig natuurlijk aan. De camera gaat bij die dansjes soms ook meedoen als in en videoclip en botst zo met de rest van het visuele deel van de film. 2,5*.
En overigens wel lof aan Netflix dat daar nog een behoorlijke mate van artistieke vrijheid is.
The Oceanic Six
-
- 59139 berichten
- 3918 stemmen
Dit was geen film die ik nou graag wilde zien, maar commotie vind ik interessant en boeiend, dus toch maar even opgezet. Met anderhalf uur ben je er ook weer snel doorheen. Laat ik vast over de ophef beginnen, echt flauwekul. Misschien was de promotie van de film niet zo goed doordacht met te sexy posters. Daarmee geef je de inhoud en de boodschap van Cuties niet goed weer. Al die mensen die op basis van een minuutje beeld en een poster beginnen te steigeren zijn vermoedelijk van die geitenwollensokken figuren die niks gewend zijn. Loop op straat in een willekeurige plaats en je komt tig van die meiden van die leeftijd tegen met naveltruitjes, strakke jeans en sexy make-up. Tijden veranderen, grow up. Ze kleden zich uitdagender, weten veel meer dankzij internet en social media en spelen op die leeftijd niet meer alleen met poppen maar ontwikkelen zich. Of het allemaal een goede zaak moet je zelf maar bepalen, maar deze film brengt gewoon de tijdsgeest van nu in beeld. En ja, de camera filmt soms een sexy dans of een kont. Erg zeg.
Wat ik vervelender vond is dat het gewoon geen hele goede coming of age film is. Het verhaal spreekt voor zich, een meisje die worstelt met haar traditionele familie, haar eigen dromen (slagen met haar dansgroepje en eigen keuzes maken) en groepsverwachtingen. Af en toe is dat best interessant, maar de meeste scènes zijn vrij vlak en inhoudsloos. De meiden acteren niet slecht, maar hun rollen zijn gewoon niet pakkend. Soms zelf storend, met hun hysterische gegil en onlogische dwarse gedrag, al hoort dat uiteraard bij de leeftijd. Denk bv aan het stuk als de bewaker hun ouders en de politie wil bellen, waarna zij roepen dat hij een pedo is. Beetje vergezocht dat normale meisjes dat zouden doen. De film kabbelt een beetje voort en richting het einde kiest de film een beetje de kant van de traditionele partij, die ook weer een beetje bij is gedraaid. Prima, niks mis mee. Maar toen de film voorbij was vroeg ik me wel af waar ik naar heb gekeken. Zonder de ophef zou vermoedelijk bijna iedereen deze film over hebben geslagen denk ik. Wel complimenten aan Netflix dat ze niet buigen voor de beroepshuilie's die de laatste jaren denken alles te mogen bepalen.
2,5*
Mescaline
-
- 6988 berichten
- 2736 stemmen
De mensen die zonder de film gezien te hebben een mening erover hebben, kunnen misschien toch beter even de film bekijken? Het is een coming of age film, de film laat het zien zoals het helaas wel is. Nergens in de film worden dingen "goed gepraat" of "verheerlijkt" het is gewoon een ruwe schets van de werkelijkheid en we zien ook op het einde dat ze pas weer echt kan genieten als ze gewoon weer kind mag zijn, de strenge/gelovige opvoeding werkt dan natuurlijk ook alleen maar averechts.
Als deze film in 1 zin is samen te vatten, is het wat mij betreft wel te snel willen opgroeien. Het was best een interessant stukje film, de regisseuse wist van te voren al dat deze film voor een hoop ophef kon gaan leiden maar ze heeft toch de film gemaakt die ze wilde maken, hiervoor heb ik wel respect en ook dat Netflix zich niks heeft aangetrokken van de onterechte kritieken.
Mensen die dit "echt niet vinden kunnen", moeten misschien Thirteen (2003) ook maar links laten liggen, die film zoekt namelijk nog veel meer de randjes op.
Geen bijzondere film, maar het kijkt makkelijk weg en de kinderen acteren naturel en overtuigend.
3*
Sisko
-
- 110 berichten
- 187 stemmen
Wel niet mijn genre maar ik ben er gezien de commotie er ook maar voor voor gaan zitten en we moeten ons als verstandige mensen wapenen tegen de schreeuwers van de nieuwe Spaanse Inquisitie. De film is al in februari in première gegaan met lof ontvangen zonder ophef. De ophef ontstond pas toen Netflix een poster uitbracht waarin de meisjes uitdagend poseren. Ik weet niet of Netflix dit met opzet zo gedaan heeft want de nadruk werd gelijk op bijzaken gezet en de hel brandde los.
In de Volkskrant van dinsdag 15 september staat een goede recensie; de film krijgt 4 van de 5 sterren en dat is dus best wel goed.
Ik moet zeggen dat ik het best wel een goede film vond met pittige thema's en de meisjes acteren prima. Zoals de Volkskrant ook al schrijft voel je wel wat ongemak bij sommige scenes. Ik kan mij ook voorstellen dat je als kijker blij bent dat niet jouw dochter van 11 daar staat te twerken. Al met al best wel een goede film dus en dankzij de thematiek, het gedurfde scenario en het goede spel; 3 sterren. Ga vooral zelf kijken beste mensen, en vorm je eigen mening.
BBarbie
-
- 12795 berichten
- 7632 stemmen
Ik ben geen ervaringsdeskundige, maar opgroeien in een banlieue gaat volgens mij van “au”. Ik geef het je te doen om als prille, nieuws- en leergierige tiener ingeklemd te zitten tussen enerzijds het conservatieve, traditionele thuisfront en anderzijds de verlokkingen, die tot je komen via je vriendinnen en (sociale) media. Het is een natuurlijke reactie dat je probeert om het keurslijf te ontvluchten, te jong om je bewust te zijn van de potentiële gevaren die de boze buitenwereld zoal herbergt.
Regisseur Maïmouna Doucouré heeft over die problematiek een gedurfde, indringende film gemaakt. Ik laat de negatieve commentaren maar voor wat ze waard zijn, omdat ik het gevoel heb dat die (tenminste voor een deel) ingegeven zijn door de weigering om de confrontatie aan te gaan met wat er in de samenleving (incl. internet) daadwerkelijk gebeurt. Ontkennen of wegkijken is vaak de weg van de minste weerstand.
In weerwil van een handvol ongemakkelijke scènes vind ik het een boeiende film. Hoewel ik zelf geen kinderen meer heb in deze leeftijdscategorie, heb ik de film toch ervaren als een soort wake-up call. Ik ga binnenkort nog een keer kijken, maar dan samen met mijn kleindochter die maar een paar jaar ouder is dan de sterk acterende protagoniste Fathia Youssouf. Ik ben meer benieuwd naar de reactie van mijn kleindochter dan naar die van andere forumleden.
sinterklaas
-
- 11634 berichten
- 3220 stemmen
De VPRO en de Bezige Bij moesten geboycot worden omdat ze Dyab Abou Jahjah een podium gaven, lidmaatschappen werden daarbij opgezegd... Boef moest geboycot worden omdat hij het woord kech gebruikte (ook al vind ik Boef ook een stumper eerste klas)... en dit jaar was er een hele gedoe rond Johan Derksen gaande... en welnu, ja hoor, zeggen mensen hun abonnement bij Netflix op vanwege de omstreden Franse Coming of Age genaamd Cuties, in het Frans vertaald als Mignomes.
Het geestige in deze kwestie is dat de boycotroeptoeters van de afgelopen jaren slechts het item hadden opgepikt en alleen in kroeggebral elkaar gingen ondersteunen. Dyab Abou Jahjah leek toch veel genuanceerder te zijn, en Johan Derksen, kom op... dat viel toch reuze mee? Bovendien is Akwasi ook een provocateur eerste klas die racisme met racisme bestrijdt. Maarja, bij Cuties kon je niks anders verwachten... en welja, Netflix moet nu ook geboycot worden en maakt zich schuldig aan het verspreiden van kinderporno.
Maar het is wel redelijk zonde. Mensen zien slechts een poster of trailer met schaars geklede jonge dansende meisjes en de reacties van allerlei Social Media Eencelligen die gewoonlijk op tilt slaan als ze het woordje "minderjarig" "17 jaar" of zelfs "klimaatspijbelaar" voorbij zien komen. Ze kunnen of mogen ook niet anders. Straks dan krijgen ze nog boze buren aan de deur of worden ze bestookt door doorgesnoven pedojagers omdat ze er over durven te nuanceren en daar moet je toch niet aan denken?
Maar lieve schatten... De film legt nou juist de vinger op de zere plek. Want als je naar de termen als Snapchat, Instagram en de videoclips kijkt en ziet hoe meisjes van tien al worden beïnvloed door de seksistische en perfectionistische gekte van buitenaf; iets wat heden ten dagen bijna eerder een norm is dan een mening, dan is het toch een open deur in trappen? We weten daarnaast toch ook dat het allang geen zin heeft om bij sites een openingscookie te plaatsen van "Bent u al 18 jaar of ouder?" met de verwachting dat ze zo braaf zijn om op "Nee" te klikken. We wilden zelf een digitale wereld creëren waarin alles sneller kon, waarin er meer informatie werd gedeeld, de invloed aanlokkelijker moest worden, waar geld mee verdiend moest worden en waar alles mogelijk zou moeten zijn. Maarja, daar zitten ook
consequenties aan... iets waar we al jaren voor werden gewaarschuwd.
En Cuties legt heel mooi de consequenties bloot.
We volgen het Senegalese meisje Amy, dat in een krappe etage met haar moeder woont en aan een religie vastgeroest zit. Op een dag raakt ze op school gecharmeerd door een groepje van vier meisjes. Deze hebben niet alleen een wel erg aanstotelijke kledingstijl, maar de dansstijl die ze regelmatig samen uitoefenen lijkt voor Amy helemaal nieuw en wereldvreemd te zijn. Zeker als je het vergelijkt met het benauwende thuisleven. Al snel wordt ze als groentje opgenomen en doet ze uiterst haar best om precies dezelfde eigenschappen op te bouwen. Niks nieuws onder de zon eigenlijk, zeker op die leeftijd niet. Maar het grote gevaar in deze kwestie is, zoals ik het hierboven al zei, de informatiehel die Social Media heet. De meisjes willen zo zijn als al die hitsige danseresjes op de videoclips, iets wat je dagelijks in je smoel gesmeerd krijgt.
Het zou het ideale plaatje moeten zijn; zoals het zou moeten horen. Je wordt er mee besmet. Of je nou jong of oud bent... en ja, laat je op je 11de nou net behoorlijk beïnvloedbaar zijn.
De manier van experimenteren is grensoverschrijdend... eigenlijk ook voor volwassenen, maar toch vond ik de explicite scenes wel een mooie "in your face". Want je kan het wel pervers vinden... maar dit is vrijwel de orde van de dag. Het sterkste vond ik dat het in Amy's geval zo hoopvol leek te beginnen, er meer uitdaging voor het oprapen leek te liggen en dat ze zich eindelijk erkent leek te voelen, maar dat ze, steeds dieper wordt meegezogen in een vicieuze cirkel. En dat wordt hier pijnlijk en benauwend weergeven.
Want zeg nou zelf... De hoeveelheid zelfmoorden die er onder jongeren voortkomen. Wat is 9 van de 10 keer de oorzaak? Juist... Social Media. Krijg je te weinig likes? Ga je nog beter je best doen. Moet het nog perfecter, hipper, stoerder, bloter, geiler en zo gaat dat maar door.
Daarnaast is, waar de mensen het van te voren niet verwachten, ook genoeg ruimte voor diepere zaken. De familiebanden tussen Amy en haar moeder, tante en broertjes, de conflicten die er onderling in de club ontstaat, maar toch ook vooral het meisje Anglica, die toch diep van binnen het zachtaardigste van allemaal lijkt te zijn.
De klap op de vuurpijl was toch wel die scene waarbij Amy haar concurrent laat verdrinken en vervolgens met de meisjes op een podium staat te posen terwijl ze worden gekeurd door toeschouwers van voornamelijk middelbare leeftijd. Juist!... Au...
En dan om over het einde te zwijgen... Alleen daarvoor zou je deze film al moeten afkijken.
4,0*
Vidi well
-
- 481 berichten
- 612 stemmen
Vanwege de commotie maar eens opgezet. Aangenaam verrast door het ietwat voorspelbare, maar heldere verhaal en de treffende manier waarop we als kijker meegenomen worden in de wereld van deze jonge meisjes. Zo zijn er veel shots vanuit hun perspectief (de scene waarbij ze onder bed ligt bijvoorbeeld, of die scene waarin we alleen de konten van langslopende vrouwen zien). De hele film beleven we door hun ogen en zo krijgen we een goede inkijk in de verwarrende wereld waarin sommige kinderen vandaag de dag leven.
De onschuld van het kind zijn wordt keer op keer benadrukt (snoepjes, knuffels) en staat in groot contrast met hun dansbewegingen. Moves die in hun ogen leuk, hip en stoer zijn, maar vanuit volwassen perspectief natuurlijk verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden.
De film legt daarmee pijnlijk de vinger op de zere plek van wat er mis kan gaan met social media: veel jonge kinderen zetten videos online van zichzelf en geven daarmee onbedoeld verkeerde signalen af.
Hoe actueel dit thema is, en hoeveel angst deze digitale onbekende wereld bij volwassen mensen oproept, getuigt wel van de commotie rondom deze film.
Iedere generatie krijgt de jeugd die het verdient. Wat zegt dit dan over de media waar we onze jeugd aan blootstellen, in combinatie met mediakanalen waar ze nog niet de gevaren van in zien? Een bijzonder actueel en mijn inziens zelfs noodzakelijke film, die tot nadenken stemt.
3,5*
Leland Palmer
-
- 23740 berichten
- 4699 stemmen
'Mignonnes' is een film die goed weergeeft wat er door aanstormende pubertjes heen gaat op zo'n leeftijd. Jonge meisjes die beginnen te ontdekken, het liefst 10 jaar ouder willen zijn, zodat ze zichzelf kunnen identificeren met bijv. idolen en popsterren op tv / internet. Dat uit zich in dit soort gedrag en dat is best normaal voor figuren in deze fase van hun leven. Tegelijkertijd laat het einde (leuk trampoline-shot) bijv. duidelijk zien dat het maar beter is dat ze op deze leeftijd ''kind zijn'', maar dat betekent niet dat alle impulsen van het grote mensen leven op de deur aan het kloppen zijn. En als ze dan eindelijk 10 jaar ouder zijn, zouden ze weer terug willen naar het onschuldige leventje van 10 jaar terug. De vertruttende maatschappij ziet dansende meisjes van deze leeftijd natuurlijk weer als een heerlijk oppervlakkig zaakje om over te klagen, terwijl je gewoon een stukje realiteit gezien hebt. Prima film.
Donkerwoud
-
- 8026 berichten
- 3576 stemmen
Een ongepolijste maar veelbelovende debuutfilm. Of hoe regisseuse Maïmouna Doucouré zichzelf op de kaart zet met een distinctief eigen stijl en een themakeuze die controversiëler is dan ze zelf waarschijnlijk had kunnen bevroeden. De Senegalees-Franse tiener Amy (Fathia Youssouf) is in die precaire leeftijdsfase waar ze zich bewust begint te raken van intimiteit en seksualiteit. Langs de ene kant haar traditioneel ingestelde familie waar menselijke begeerte wordt gedicteerd door duivels en djinns; langs de andere kant leeftijdsgenootjes die, net als zijzelf, zoekende zijn waar hun eigen grenzen liggen. Het vormt een gevaarlijke cocktail van twee uitersten waardoor een kwetsbare elfjarige het gevoel krijgt dat seksualiteit iets is wat moet worden afgestraft. 'Between a rock and a hard place', zoals de Egyptisch-Amerikaanse feministe Mona Eltahawy schreef in haar sleutelwerk 'Headscarves and Hymens' (2015) over de tegenstrijdige positie van moslimvrouwen. Waar hoe dan ook een religieuze of een seksuele identiteit moet worden ingeleverd om te worden geaccepteerd door anderen.
Er is veel gezegd over de manier waarop de hoofdrolspeelsters in 'Cuties' (2020) worden geseksualiseerd.
De kritiek doet onrecht aan de speelse manier waarop Doucouré overgeseksualiseerde vrouwbeelden ironiseert door de consequenties ervan in het absurde door te trekken. Of het rollenspel dat Amy met haar nieuwe dansvriendinnen speelt door reggaeton-videoclips op te nemen waarin ze zwoel kijken in de camera en pikante heupbewegingen maken. Soms ongemakkelijk en te choquerend om naar te kijken, maar het toont treffend de discrepantie tussen de volwassen rol die deze tieners spelen tegenover de kinderen die ze eigenlijk nog zijn. Hun stoere en vrijgevochten houding als een schil die keer op keer wegvalt omdat ze zelf niet doorhebben waar ze mee bezig zijn. Want wat doet het met seksuele ontwikkeling wanneer tieners steeds gebombardeerd worden met exploitatieve beelden van verleiding en seksuele beschikbaarheid? Terwijl waardering afhangt van likes en kritische comments, maar er tegelijkertijd een dubbele maat heerst richting jonge vrouwen. De innerlijke nood om steeds nieuwe grenzen te verleggen in een grimmige afrekencultuur wanneer iemand een stap te ver gaat.
'Cuties' (2020) is wel echt een debuutfilm in de zin dat 't soms ietwat geforceerd de maatschappijkritische boodschap zwaarder laat wegen dan geloofwaardige menselijke verhoudingen. Op een gegeven moment begint het zelfs wat als een gimmick te voelen wanneer zowel de seksualisering van vrouwen als de hardheid in omgangsvormen worden uitvergroot. Alsof 't niet om kwetsbare tieners gaat maar om kleine psychopaatjes in de dop. Wat dat betreft ben ik meer te spreken over de subtiele moeder- en dochterrelatie die 't warme middelpunt vormt in een kille film. Hoe Amy met afgrijzen kijkt naar het onderdrukkende huwelijk van haar moeder, terwijl het moeder evenzeer angst inboezemt dat de spelregels van de straat mijlenver afstaan van haar eigen belevingswereld. Allebei zullen ze moeten accepteren dat ze elkaar weliswaar niet helemaal kunnen begrijpen, maar beter ingaan tegen de verwachtingen van anderen dan er gedwee in meegaan. Samen een front vormen tegen ridicule zedennormen rond maagdelijkheid en kuisheid.
Movieuser
-
- 17 berichten
- 27 stemmen
Begrijpend lezen is een deugd. Als je wil weten waarom deze film haar aanklacht slecht aanpakt, lees dan even mijn wat langere reactie hieronder. Opnieuw dan: Een Holocaustfilm waarin de joden in Auschwitz het lekker naar hun zin hebben en heerlijk vermaakt worden door de kampbewaarders is geen aanklacht tegen de Holocaust, een film over drugsgeweld waarin de junkies het allemaal naar hun zin hebben en gelukkig zijn in hun situatie is geen aanklacht tegen drugs. Een film waarin meisjes halfnaakt op het podium klimmen en met hun kont schudden, gefilmd zoals eender welke MTV-clip is geen aanklacht tegen de seksualisering van kinderen. Is dat echt zo moeilijk te vatten?
Verder zeg ik nergens dat iedereen die hier naar kijkt een pervert is. Ik zeg dat de film jonge meiden seksualiseert en achteraf een uitlegje erbij verzonnen heeft dat niet serieus te nemen is, omdat editing en inhoud daar niet op wijzen. Ik zeg ook dat door deze editing, pedofielen een film op maat krijgen aangeboden en ja, ik maak daar een probleem van. Ik heb heel duidelijk gezegd wat de bedoeling was van de makers: seksuele bevrijding, zelfontplooiing, ontsnappen aan het patriarchaat. Dat is niet hetzelfde als pedofilie promoten, maar door de manier waarop het werd gedaan, komt het daar in de feiten op neer.
De vurige verdedigers van deze film moeten trouwens even hun violen stemmen. Ik lees drie types verdediging:
- De film seksualiseert meisjes, maar meisjes op die leeftijd zijn al met seks bezig, dus geen probleem
- Ik houd zelf van jonge meiden en vond de film daarom wel oké
- De film seksualiseert helemaal geen jonge meiden! Iedereen die dat wel zegt, is zelf een pervert!
Zie je wat het probleem is?
De jeugd van tegenwoordig en zeker in grote steden wordt eerder geconfronteerd met identiteit en seksualiteit dan toen wij nog kinderen waren. Internet waaronder social media spelen daarin een grote rol. Het viel mij natuurlijk ook op dat in deze film het seks-gehalte ongekend hoog ligt, maar in mijn beleving brengt dat juist heel sterk de naïviteit en kwetsbaarheid van de kinderen naar voren. Juist om die reden vond ik de film heel sterk en overstijgend aan een paar andere films die ik heb gezien met soortgelijke thematiek.
Zouden er op korte termijn 10 gelijksoortige films van deze op netflix komen met dezelfde dosis aan seks-gehalte, dan pas zou ik zo in paniek raken als Corcicus. Ik zie dat niet gebeuren. Stel je voor dat een man deze film had gemaakt Corcicus, zou je dat overleven denk je? Grapje, ik heb het niet zozeer tegen jou hoor.
klara
-
- 814 berichten
- 20367 stemmen
Bubbling heet het geloof ik wat de meisjes doen, onder andere bekend in de hiphop cultuur.
De intentie van de regisseur lijkt mij onschuldig, al kun je je eventueel afvragen waarom het
half ontkleed had gemoeten. Dan wordt 't natuurlijk wel een zelfcensuur om kijkers niet te
shockeren. Ofschoon de film mij onschuldig overkwam moet ik toegeven dat ik de enkele
scenes tamelijk schokkend vond. Ondertussen laat de film in feite een realiteit zien van jonge
meisjes die zich identificeren willen met een heersende tendens en met wat ze via de
verschillende media voorgeschoteld krijgen. En kijkt de film vooral weg als een film die een
serieus thema behandelt.
mrklm
-
- 8200 berichten
- 8198 stemmen
De 11-jarige Amy [Fathia Youssouf] is voorbestemd om in de traditionele voetsporen van haar moeder en grootmoeder te treden. Maar ze voelt zich meer aangetrokken tot vier rebelse meisjes die met hun dansgroep ‘The Cuties’ hopen een plaatselijke danswedstrijd te winnen. Amy’s pogingen om aansluiting te vinden bij dit groepje is in meerdere opzichten een coming-of-age verhaal. Doucouré weet het beste uit de jonge cast te halen, maar als er al sprake is van legitieme kritiek op de rol van vrouwen in conservatieve culturen, raakt die volledig ondergesneeuwd door de onsmakelijke dansscènes waarin 11-jarige meisjes bewegingen maken die niet zouden misstaan in een videoclip van 2 Live Crew. Een knuffelbeer voor degene die weet waar dat goed voor is.
Gerelateerd nieuws
Netflix aangeklaagd vanwege 'Mignonnes'
'Cuties'-regisseuse Maïmouna Doucouré krijgt bijval van vrouwelijke collega's na ophef
Netflix reageert op oproep tot boycot vanwege Franse film 'Mignonnes'
Internet roept op tot Netflix-boycot na première Franse film 'Cuties'
Bekijk ook
Petite Fille
Documentaire, 2020
9 reacties
Lost and Delirious
Drama / Romantiek, 2001
118 reacties
Thelma
Drama / Fantasy, 2017
83 reacties
Josep
Animatie / Biografie, 2020
5 reacties
De Uskyldige
Drama / Horror, 2021
59 reacties
Ouistreham
Drama, 2021
11 reacties
Gerelateerde tags
dansenvriendschapfemininity vrouwelijke regisseurkind
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes | Publishing Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.
Social media
Realtimes | Publishing Network
- Registreer |
- Contact ons |
- Over ons |
- Adverteren |
- MovieMeter Films Wiki |
- Series Wiki |
- Algemene voorwaarden en privacybeleid |
- Consent wijzigen |
- RSS Feeds |
- API
© 2024 MovieMeter B.V.