Spenser Confidential (2020)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Peter Berg
met Mark Wahlberg, Winston Duke en Alan Arkin

Spenser is net vrijgelaten uit de gevangenis. Al snel na zijn vrijlating wordt de ex-politieagent weer in de onderwereld van Boston gezogen en ontdekt hij de waarheid achter een geruchtmakende moord. Er blijkt een enorme samenzwering achter de moord schuil te gaan. Spenser probeert samen met Hawk, een MMA-vechter, de waarheid te achterhalen.

avatar van 2dehans
Wat een top film!! In een woord geweldig.

Tenminste als dit je eerste actie film is die je hebt gezien en je niet beter weet. Maar serieus ik vond Wahlberg altijd in aantrekkelijke films spelen maar dit is echt bedenkelijk slecht.

Conclusie: kijk 110 min of alleen de trailer. Bij het laatste kun je meer dan uit je leven halen.

avatar van AFB86
Matige film, terwijl ik de meeste films met Mark Wahlberg juist wel goed vind. Niet altijd goed, maar hij kan een film prettig maken om te kijken. Dat had ik in dit geval niet, aangezien het verhaal niet echt aansprekend was en veel quotes die er te dik bovenop lagen. Ook de anekdote over de kat en de muis was bedoeld om diepzinnig over te komen, maar gaat eigenlijk nergens over.

Daarnaast vind ik het wel opvallend dat de meeste Iliza Shlesinger goed vonden in deze film, terwijl ze juist heel erg in mijn irritatiezone zat. Schreeuwen en over the top stoer over willen komen, verschrikkelijk. Voor mij weer een typische Netflix-film en niet boven de 2*.

avatar van Fryce
Ik kan dit wel waarderen. Lekker slecht en totaal geen ambitie om wat beters dan dat neer te zetten.

avatar van james_cameron
Doorsnee aktiewerkje, vlot maar nogal rommelig en onevenwichtig. Van regisseur Peter Berg zijn we wel beter gewend. Nog net de moeite waard door de onderkoelde stoïcijnse hoofdrol van Mark Wahlberg, maar er is weinig dat we niet eerder en vooral beter hebben gezien.

avatar van Grindhouse62
Dit is niets nieuws onder de zon. Deze B-Film van 13 in een dozijn actie film kijkt aardig weg en heeft bij tijd een komische ondertoon. Het verhaal is matig, maar er zit voldoende actie in. Gewoon een keer gaan kijken op een regenachtige dag. Een 3.0

avatar van IH88
“And how do you plead on the count of aggravated assault of a police officer?”
“Guilty.”
“Before I sentence you, is there anything further that you would like to add?”
“Yes. The son of a bitch deserved it.”

Leuk. De samenwerking Wahlberg/Peter Berg heeft wel eens betere films opgeleverd, maar Spenser Confidential is een pretentieloze actiefilm die zich niet al te serieus neemt. Er had wel wat meer actie in gemogen en vooral het laatste gedeelte stelt teleur, maar door het acteerwerk blijft het wel vermakelijk om naar te kijken. Vooral Wahlberg en Shlesinger (met een heerlijk fout ‘Boston accent’) zijn in vorm.

avatar van MovieHolic
Keek leuk weg. Tuurlijk, het is geen topfilm, maar ik heb me er prima mee vermaakt.
Deze film moet je kijken als je wat tijd over hebt, geen avond aan besteden.

avatar van numb nuts
gewoon lekker kijken met wat pocorn john wick in een ander jasje so simple

avatar van numb nuts
en deel 2 komt eraan

avatar van kleez
Hoogstaand is het niet... enigste echt leuke vond ik de scène met de vrouw en Henry bij de kidnapping

Film is verder gewoon enorm simpel, maargoed, er zal publiek voor zijn.

Tijd genoeg in deze coronatijd,ga deze binnenkort zeker een keer kijken!!

avatar van tattoobob
Aardige wegkijker maar helaas niet memorabel genoeg.
Wahlberg begint mij een beetje tegen te staan in dit soort rollen.....beetje te veel van hetzelfde.
Verhaal is wel geinig maar springt niet uit het oog.

avatar van Toontje G
Er moeten betere films te vinden zijn in deze Corona tijden.

Ondanks de wat negatieve toon van sommigen, vond ik deze film toch nog redelijk meevallen. Politiefilm over corruptie, good and bad guy etc... Geen hoogvlieger maar stak me niet tegen. Af en toe wat platte humor, actie niet overdreven en verhaal met wat inhoud. Speelt zich af in Boston. Is wat ik van Mark Wahlberg verwacht. Geen verspilling van mijn tijd, al moet ik wel in juiste mood zijn voor dit genre.

avatar van jaxteller
Was ik de enige die het irritant vond dat de lengte van Mark Wahlberg's kapsel 3-4 keer veranderde?

avatar van mjk87
Ik vond dit best een prima film. Soms wat chaotisch qua verhaal, maar dat past wel bij de film noir waar deze toch wel een beetje op gebaseerd is. Maar in dit geval niet in L.A. maar in Boston, waar Berg veel locaties heeft gevonden met zeggingskracht en sfeer. De actie is oké, acteerwerk is prima, tempo is behoorlijk, soms lekker luchtig en ik heb me daardoor gewoon prima vermaakt. Zo'n film die nergens echt bijzonder is of ergens in uitblinkt, maar al met al een dikke voldoende. 3,5*.

jaxteller schreef:

Ja

Het zat er helaas niet in.. Matige film.!

avatar van jaxteller
ebwd schreef:

Ja

lol ok

avatar van mariobustamente2
Stop een grote naam als Mark Wahlberg in je film en je kan van een HELE SLECHTE een gewone SLECHTE film maken. Dat is wat er hier gebeurd is. Heel matig allemaal !.
Het is dat Mark Wahlberg hierin mee speelde anders had ik hem na 20 minuten al afgezet.

avatar van bloodysjaak
Vreselijk slecht snap eigenlijk niet waarom ik hem (zelfs na uitzetten vanwege saaiheid) de volgende dag heb afgekeken.

Zeer flauwe komedie

avatar van VforVictor
Aardige knokfilm, niets bijzonders. Mark doet wat ie altijd doet en de toevoeging van de ouwe en de chick was leuk. Die dikke neger voegde bar weinig toe.. Wel een zeer leuk einde. 3 sterrren.

avatar van Captain Pervert
Afgaande op de trailer ging ik zitten voor een flauwe actiefilm zoals Lethal Weapon. De trailer heeft dan ook een aardig retro 80s sfeertje. Stomme oneliners temidden van levensgevaarlijke knokpartijen, dat werk.

Toch is de film anders, want het is een mix tussen slapstick knokkerijen met machetes en een buitengewoon serieus (of althans: zichzelf serieus nemend) detective plot. Daarbij zijn beide niet echt heel goed te noemen. Mark Wahlberg kijkt continu chagrijnig en ongemotiveerd, en zijn tegenspeler Winston Duke komt ook niet echt uit de verf. Bovendien is van enige chemie tussen beide geen sprake.

Dan Alan Arkin, die de enige rol speelt die hij kan spelen: die van Alan Arkin.

Ondanks het wat zouteloze verhaal en de weinig interessante personages zit er een pretentieloos jaren 80 sausje over de film die het vrij makkelijk verteerbaar maakt. Maar al met al is het wel weer de zoveelste Netflix teleurstelling.

3 sterren

avatar van Elchapo
Dit is eindelijk eens een film van Netflix die het loeren waard is,wahlberg doet waar hij goed in is:knokken.het verhaal is erg voorspelbaar maar dat boeit mij in dit geval geen moer.3.5 stars.