ad
  • 8.179.803 stemmen

Hot Gimmick: Girl Meets Boy (2019)

Drama | 119 minuten

Genre: Drama

Alternatieve titels: Hotto Gimikku: Garu Mitsu Boi / ホットギミック ガールミーツボーイ

Oorsprong: Japan

Geregisseerd door: Yûki Yamato

Met onder meer: Miona Hori, Hiroya Shimizu en Shotaro Mamiya

IMDb beoordeling: 4,5 (360)

Oorspronkelijke taal: Japans

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Hot Gimmick: Girl Meets Boy

Het tienermeisje Hatsumi leidt een normaal leven met haar familie, totdat ze gepest en geintimideerd wordt door Ryoki. Azusa is een vriend van Hatsumi die in de buurt woont, die ook een oogje op haar heeft. Ze lijken zo stadig aan wat met elkaar te krijgen. Hatsumi's leven wordt overhoop gegooid als een arrogante buurman haar tot zijn slavin maakt. Hij houdt van haar, maar ze moeten beiden veel leren over vertrouwen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Akane Narita

Rina Katsuragi

avatar van mjk87

mjk87

Soms erg mooi geschoten, zeker in het tweede uur met meer nachtscènes. Dromerig, fijne kleurtjes en overdag prettig belicht en soms met fijne pastelblauwe skylines of een paars-roze zonsondergang. Mar de inhoud boeide me minder. Melodramatisch geacteerd en met handelingen en gedachten die ik niet kon volgen. Beetje vaag hoe men met elkaar omging. En dan duren die 120 minuten echt lang. Ook de editing vond ik vervelend, snel en onnatuurlijk aanvoelend en met die handgehouden camera niet echt een goede combinatie. 2,5*.

Onderhond

Voor een film die gewoon op Netflix staat is het erg jammer dat hier maar 1 stem stond. Geweldige film, gebaseerd op een derderangsmanga, maar Yamato had duidelijk geen zin om gewoon een simpele verfilming te maken.

Editing is ge-ni-aal trouwens.

Onderhond

Erg fijne Netflix original.

Van manga verfilmingen moet je meestal niet al te veel verwachten. Vaak zijn ze wel leuk, maar zelden écht speciaal, of er moet een grote regisseur achterzitten. Des te groter was deze verrassing, al helemaal omdat de film op een shoujo manga gebaseerd is (comics voor tienermeisjes).

De reacties van de "fans" zijn de ook duidelijk. De film wordt langs alle kanten neergesabeld, wie dan ook een simpel verhaaltje verwacht komt bedrogen uit. Yamato is slim genoeg om als jonge regisseuse optimaal gebruik te maken van de situatie. Budget + carte blanche betekent lekker je eigen zin doen. Hoeveel jonge regisseurs krijgen die kans?

Visueel ziet het er erg mooi uit, maar het is uiteindelijk de editing die het meest in het oog springt. Ook in de klankband trouwens, sommige conversaties lijken meer op een spervuur van klanken. Acteurs doen het ook goed, al blijft hun rol vaak eerder beperkt. Anderzijds zitten er ook wel een paar langere, ongeknipte tracking shots in, waaruit blijkt dat ze ook hun mannetje kunnen staan.

Niet dat je tegenhoudt deze film gewoon een keer op te zetten, staat op Netflix. Jammer dat beschikbaarheid toch niet het enige obstakel blijkt.

4.5* en een uitgebreide review

avatar van Fisico

Fisico (moderator films)

We zijn nu een paar maanden verder en het aantal stemmen, berichten en meningen blijft onder de 5. Erg magere belangstelling voor een degelijke film die aangeboden wordt op de populairste streamingsdienst. Pure arthouse is het allerminst al is het ook geen actieprent. Eerder een aangename coming-of-age van een tienermeisje dat worstelt met haar identiteit.

Een impulsief naïef meisje ook dat zich niet goed weet te gedragen met de tieners rondom haar die duidelijk van haar misbruik wensen te maken. Bij momenten visueel meer dan ok met divers kleurengebruik en flitsende beelden. Geen romantisch klef gedoe, integendeel. De film gaat wel wat dieper dan dat. Best wel wat verknipte tieners in de film. Beangstigend soms hoe ontspoord sommigen lijken op amoureus en seksueel vlak (ook in werkelijkheid liet ik me in één of ander artikel wijsmaken).

avatar van Black Math

Black Math

Visueel een erg mooie film die inderdaad sterk gemonteerd is. Maar op andere vlakken schiet de film toch wat tekort, met name wat het plot betreft wat gewoon te melodramatisch is. We krijgen heel wat voor de kiezen: meerdere jongens die misbruik (proberen te) maken van de naïeve hoofdpersone, die erg bezig is zichzelf te vinden, waarbij blijkt dat broer geadopteerd is, en met huwelijksperikelen van de voornamelijk afwezige ouders van sommige karakters. Veel navelstaarderij van de hoofdpersone, wat logisch is voor scholieren; het zal me zeker aangesproken hebben toen ik nog op school zat, maar nu staat het vrij ver van me af.

De stijl van de soundtrack is grotendeels aardig, al is het soms wat aanwezig, met name aan het begin en het einde, waar de karakters ook nogal (te) druk zijn. Wat jammer is, dat de melodieën die de revue passeren nogal clichématig zijn: Altijd is Kortjakje Ziek, Canon van Pachelbel, Für Elise van Beethoven. Dat doet toch wel afbreuk.

Goed, maar het visuele maakt veel goed, daar heb ik gewoon een zwak voor, waardoor ik op 3,5* uitkom.