La Daronne (2020)

Frankrijk
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Jean-Paul Salomé
met Isabelle Huppert, Hippolyte Girardot en Farida Ouchani

Patience Portefeux is een onderbetaalde, maar overwerkte tolk Frans-Arabisch die, in opdracht van de narcoticabrigade, toezicht houdt op het telefoonverkeer. Wanneer ze tot de ontdekking komt dat ze de moeder van een drugsdealer persoonlijk kent besluit ze de dealer te helpen. Patience maakt gebruik van haar voorkennis en connecties bij de politie om haar eigen netwerk uit te bouwen. Al snel krijgt ze de bijnaam Mama Weed.

Naar het gelijknamige boek van Hannelore Cayre.