Fantasy Island (2020)

Alternatieve titel: Blumhouse's Fantasy Island

Avontuur / Horror

geregisseerd door Jeff Wadlow
met Michael Peña, Lucy Hale en Maggie Q

Vijf kersverse gasten komen naar Fantasy Island waar ze, onder het toeziend oog van Mr Roarke, hun grootse fantasie kunnen beleven. Halfbroers Brax en Bradley willen een weekendje 'alles hebben', maar Randall, Elena en Melanie willen een fout of misstand uit het verleden rechtzetten. Maar wanneer hun fantasie uitkomt, blijken er onvoorziene consequenties te zijn waardoor iedere droom ontaardt in een nachtmerrie.

avatar van Macmanus
Niet best.

Jammer dat op elke plek in de crew mensen zitten die niet dat beetje meer hebben. Het scenario is totaal belachelijk maar ergens kan het best een geinige horror film opleveren. Helaas maakt de schrijver het zichzelf nodeloos moeilijk. Zo zijn het door de fantasieën, 4 genres in 1 film. Wat niet super erg hoeft te zijn maar allemaal zijn ze zo middelmatig bedacht dat het nooit een leuke sfeer krijgt. Het is jammer want je kan alle kanten op in deze wereld. De film heeft wel vaart waardoor het nog opvallend vlot verloopt, maar telkens weet de film geen kleur te bekennen. Het is niet eng, niet grappig, niet spannend het is nooit echt iets. Wanneer het alles juist wel had kunnen zijn, want niks is te gek en alles kan.

Blumhouse lijkt toch iets te snel groen licht te geven met zijn films. Dit scenario had nog wel wat drafts verdient.

2 sterren.

avatar van knusse stoel
Niet hetgeen wij hadden verwacht maar over het geheel redelijk. Jammer dat regisseur Jeff Wadlow niet meer middelen uit de kast heeft gehaald. Er is tegenwoordig zoveel mogelijk met Computer-Generated Imagery (CGI) maar hier zie ik er weinig van
terug in het filmverhaal. We zien de belevenissen van een aantal bezoekers aan het eiland, een eiland wat schijnt aan te voelen wat de bezoeker graag wil. Helaas is het eiland niet synchroon lopend met de empathie en belevenis van degene die zijn fantasie heeft aangeleverd.
En ook de gastheer neemt het niet zo nauw met de problemen waarmee zijn gasten tijdens hun fantasie mee geconfronteerd worden, hij heeft namelijk zelf ook een belang in de "vrijgevigheid" van een fantasie. Een enigszins duister belang!
Onze waardering? ***Een 6.***

avatar van james_cameron
De televisieserie uit de jaren '70 en '80 waar dit op gebaseerd is ken ik niet, maar veel maller dan deze horror-reboot kan die niet zijn. Best inventief qua plot en er zijn heel wat verrassende wendingen, maar de toon van de film is erg onevenwichtig, waardoor het maar niet spannend, eng of echt leuk wil worden. De personages zijn ook veel te dik aangezet. Hier en daar best vermakelijk, maar het houdt niet over. Wel een coole poster overigens.

Erg rommelig.

Gelukkig had ik me van tevoren wel al ingesteld op "geen echte horrorfilm", zodat ik hier niet moet gaan lopen zeuren over een gebrek aan echte horror. Dat leek me uiteindelijk ook helemaal niet de opzet van deze film te zijn. Het is meer een genreblender, waarin er echt vanalles voorbij komt. Ook een beetje horror inderdaad, maar dat is op hetzelfde niveau als alle andere genre elementen. Niet geweldig.

Op zich is het één van de meer ambitieuzere Blumhouse films, het zou me ook niet verbazen moest hij hier een soort van flagship in gezien hebben. Maar dat productiehuis kan ook best wat flops verteren denk ik, dus dat ze af en toe eens negatief uitschieten op een film met iets meer durf zal ook wel niet zo erg zijn.

Erg lauwe personages, matige actiescenes, ongrappige humor, flauwe horror en een plottwist die absoluut niet weet te overtuigen. Het is grappig dat je om de 10 minuten naar een ander soort film zit te kijken, maar alles wordt nogal slordig aan elkaar gelijmd, waardoor de film zelf niet al te geweldig is. Vooral weinig memorabel, wat toch niet best is voor een film die duidelijk iets anders wil doen.

Toch iets waar ik me meer en meer aan begin te storen, je ziet het ook steeds vaker en vaker. Recensenten die zichzelf erg leuk en grappig gaan vinden

avatar van Ajax&Litmanen1
Onderhond schreef:

Als het van Blumhouse af komt en hier op MM staat groot ''horror'' dan zou ik niet weten waarom je niet ontevreden mag zijn als dan blijkt dat de horror volledig ontbreekt.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Onderhond schreef:

Kan ik je wel in volgen. De discussie moet hier niet gevoerd worden, maar het valt wel op veel critici nog meer dan vroeger willen opvallen. Dat lukt niet meer met deftige recensies, omdat iedereen zogezegd recensent is op sociale media, maar door een film extreem neer te halen zoals Cats of Fantasy Island. Los van de kwaliteit van die films vraag ik me af of ze die films wel gezien hebben en ook niet met vooroordelen werken. Ik heb Fantasy Island nog niet gezien, maar hier zal toch ook een publiek voor zijn zeker?

Ajax&Litmanen1 schreef:

Omdat Blumhouse het aan niemand verplicht is alleen maar horrorfilms te maken? En genreaanduidingen op filmsites zijn sowieso altijd met een korrel zout te nemen.

avatar van jeroentjuhhhhh
Voordeel van zo'n Blumhouse product dat op voorhand al compleet de grond in wordt geboord, is dat je er met nul verwachtingen in kunt springen. Probleem in dit geval is dat er geen woord van gelogen is.

avatar van filmkul
Matige film. Het verhaal heeft wel iets maar wordt neergesabeld door slechte plottwists. Daarnaast is de uitwerking ook wat zwak. De film hangt als los zand aan elkaar en voelt niet als een geheel. Ook de mix van genres is niet geslaagd. Echt saai wordt het niet en de film houdt op een of andere manier wel de aandacht. Soms wordt het best wel spannend. Aan de andere kant zitten er ook wat knullige scènes is. Het acteerwerk is vrij vlak en over het algemeen matig. Visueel ziet de film er verder goed uit. Rommeltje. 2.0/2.5

avatar van Ajax&Litmanen1
Onderhond schreef:

Ze moeten niks. Ze doen alleen niet anders. Dan mag je het best verwachten.

Dit staat nota bene bij IMDb als beschrijving van de film:
A horror adaptation of the popular '70s TV show about a magical island resort.

Dus er is niks vreemds aan als ik of wie dan ook uit ging van een horrorfilm hier. Zelfs de poster van de film suggereert het met een doodskop.

Viel mij 200% mee deze "Fantasy Island".
Ik was er toch wel nieuwsgierig naar ondanks de vele negatieve reacties op de film.
Maar ik heb mij er uiteindelijk toch wel mee vermaakt.
Er gebeurt erg veel, misschien richting het einde wel teveel waardoor het een beetje rommelig wordt.
Maar omdat er meerdere fantasy thema's zijn is "Fantasy Island" ook een gevarieerde film geworden waarin een hoop vaart zit. Er is actie, spanning, drama en wat horror ingredienten.
Genoeg entertainment dus.
Niks mis mee wat mij betreft.

Ajax&Litmanen1 schreef:
Ze moeten niks. Ze doen alleen niet anders. Dan mag je het best verwachten.

Tja, vind ik echt een redenering die nergens op slaat. Met zo'n instelling kan je ook niks anders verwachten dat we alleen maar gerecyclede en voorspelbare zooi voorgeschoteld krijgen.

Verder heb ik net 5 seconden geleden een mystery/misdaad film gereviewed die op IMDb als "drama" gecatalogeerd staat. Slechte categorisatie op internetsites kan je een film niet echt aanrekenen. Verder noemt deze film ook niet voor niks "Fantasy Island", zijn er ook alternatieve posters die minder op het horror element focussen (dat er ook wel degelijk inzit) en heb je na een minuut of 20 zelf toch ook wel door waar je naar zit te kijken?

avatar van Onceuponanytime
De DVD-hoes kondigt een spannende avontuur/horror aan en de intro van de film lijkt veel aan te bieden. Daar blijft het helaas bij... van horror is geen sprake en het avontuur heeft gelukkig nog de rode draad, zijnde de inhoud van het verhaal. Het acteerwerk is zwak; fysiek blijken de spelers onuitputtelijk te zijn, ook al zijn ze verwond. Jammer - want nogmaals - met dergelijke inhoud kan men veel meer (spanning/actie) bereiken

avatar van André Borgeld
Ik vond het een erg leuke film. Wel verschillende verhalen door elkaar die aan het eind 1 worden. Niet echt horror, maar dat past misschien ook niet. Heb me echt vermaakt, een film die ik zeker vaker zou kijken.

avatar van macrobody
Een film die nergens op slaat maar gewoon wordt gebruikt om de agenda van vandaag de dag nog maar eens door te drukken. Ik neem aan dat de film is gesubsidieerd door Hollywood. Een mix van typetjes. Ik hoef ze niet te omschrijven je raad het zo wel. Er zal vast een grote groep mensen voor te porren zijn gezien de samenleving en de massahysterie, maar ik had 'm makkelijk kunnen overslaan en ik had niets gemist.

avatar van freemindtrip
Snap heel veel kritiek niet. Ik vind de film orgineel eerder een avontuur film dan een horror. Verwacht meerdere delen aangezien het einde. Maar frisse orginele film heb er niet zo veel anders over te zeggen.

Vond het best aanvaardbaar en heb me geamuseerd met deze lekkere onzin, maar kan me ook wel verplaatsen in degene die dit een veel lagere score hebben gegeven. Ik herinner me de tv serie nog als de dag van gisteren: aandoenlijk, kneuterig en vooral gezellig met de destijds overal opduikende Ricardo Moltalbán en de schattige dwerg Villechaize in de hoofdrollen. Voor de serie gold dat als je een aflevering had gezien de volgende episodes ook zelf wel kan bedenken, hiermee vergeleken is deze film een stuk venijniger en spitsvondiger. Op zich zit het script best inventief in elkaar, alleen willen de makers tegen het eind wat te veel kwinkslagen opvoeren en krijg je even het idee naar een gedeeltelijk mislukte Harry Potter film te kijken in plaats van een wat serieuzer te nemen geheel. Weinig rilmomenten en nog minder gore waardoor het voor volwassenen aan de eindstreep wat al te kinderachtig wordt, doch als je eerlijk bent wordt het Fantasy woord uit de titel best waargemaakt. Overigens goed te merken dat dit product afkomstig is van de bedenkers van Get Out, het scenario toont hetzelfde patroon: een groep mensen komt via ogenschijnlijke alledaagsheid terecht in behoorlijk bizarre situaties, ligt aan jezelf in hoeverre je wil meegaan op die merkwaardige rit.

avatar van AniSter
Ik vond het een redelijke film. Toch had hier meer in gezeten als ze een paar domme personages iets intelligenter hadden neergezet. Voor de rest is alles al zo'n beetje gezegd.

Superslechte film. Niet normaal zo dom.

Vermakelijke popcorn film.

avatar van Spartaan1986
De film wil teveel genres in 1 film proppen waardoor het allemaal nogal onevenwichtig aan voelt.
Avontuur, Horror, Fantasy, Mystery en een vleugje Comedy, het zit er allemaal in. Het is wel een vermakelijke film waarbij de tijd voorbij vliegt, maar zeker in het laatste half uur werd het mij te rommelig en chaotisch. De twist zag ik niet aan komen maar maakte ook niet echt indruk.
Veel bekende gezichten in de cast, waarvan de 1 het beter deed dan de ander. Uiteindelijk wel een originele poging, maar het is toch te veel net niet. De film mist vooral spanning.

De trailer doet mij denken aan die aflevering van Family guy (op dat eiland waar niets is wat het lijkt en Peter in therapie gaat).

avatar van Grindhouse62
Prima amusement deze avontuurlijke popcorn thriller, met wat griezelmomenten, maar absoluut geen horror. Zeker geschikt voor een avondje mysterie, avontuur en wat spanning. Een 3.0