Made in Italy (2020)

Verenigd Koninkrijk / Italië

geregisseerd door James D'Arcy
met Liam Neeson, Micheál Richardson en Lindsay Duncan

De kunstenaar Robert laat Londen achter zich om met zijn vervreemde zoon naar Italië terug te keren. Daar wil hij het herenhuis verkopen dat hij van zijn overleden vrouw heeft geërfd. Hij komt tot de ontdekking dat het landgoed in verval is.

Aangekocht door Paradiso. Release in 2020.

Vanaf 8 oktober in de bioscoop (Paradiso Entertainment Nederland)

avatar van stormfox
Liam trok mijn aandacht, maar mijn aandacht verdween als sneeuw voor de zon toen ik de saaie trailer zag.

Meer dan redelijke film over de verstandhouding tussen vader en zoon na een groot drama.

avatar van schumacher
Mja, zozo film voor mij, was niet slecht maar mss had ik er teveel van verwacht.

avatar van janwauters
man man man...Liam Neesan (en anderen) op zn slechtst

Liam Neeson eens een keer niet als wrekende vader maar als een man met traumatisch verleden hetgeen een gecompliceerde relatie veroorzaakt heeft met zijn zoon Robert.
Een galerie beheerder die het door een aankomende scheiding ook al niet makkelijk heeft.
Het klnikt allemaal erg zwaar maar dat is "Made in Italy" allerminst.
Het is een feelgood film met soms een kleine traan.
Echter er is ook plaats voor humor en romantiek.
De italiaanse soundtrack en de beelden geschoten van het prachtige Toscane zorgen voor een plezierige, goed onderhoudende en lekker wegkijkend filmpje.

avatar van Martin Minderaa
Voorspelbaar vanaf de eerste minuut: was Frank de Boer de regisseur? En ook zoetsappig, idyllisch beeld van Italië.

avatar van mrklm
Vader Liam Neeson en zoon Micheál Richardson (die de achternaam van zijn moeder Miranda gebruikt) verschijnen hier als vader en zoon in een formulematige, voorspelbare komedie. Neeson en komedie gaat sowieso niet goed samen en zijn gebrekkige timing verpest het handjevol potentieel aardige grappen in het verhaal over een zoon die wil dat zijn vader een amper gebruikt huis verkoopt zodat hij de kunstgalerie van zijn aanstaande ex-vrouw kan overnemen. Oud zeer komt naar boven en blablabla. Alleen voor diehard-fans van de sterren.

Rommelige film met fraaie muziek, fraai landschap ook, maar zonder chemie tussen de acteurs.

avatar van mjk87
Neeson speelt de rol die hij sinds Taken al speelt, een beetje getroebleerde oudere man. Meestal pakt hij een pistool en gaat aan de slag, nu blijft de film bij drama. Het drama zelf komt niet altijd even goed uit de verf, eerst is het weinig en aan het eind drama en drama en nog eens drama. Maar ook is het allemaal wel een beetje gekend en weet de film niet te verrassen al doet Neeson het wel prima. Richardson als zoon vond ik dan weer minder, Maar tussendoor is dit wel fijn kijkvoer, daar helpt de Toscaanse natuur en cultuur ook aan mee. Je waant je als kijker even helemaal op vakantie met de warme fotografie. 3,0*.

Ja, het is een cliché film en ja het is voorspelbaar, maar ik heb genoten. En dat vind ik belangrijk bij een film. Heb gelachen en een traantje gelaten en genoten van de mooie beelden. Heerlijke film.