Bloodshot (2020)

Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Dave Wilson
met Vin Diesel, Guy Pearce en Eiza González

Beveiligingsbedrijf Rising Spirit Technologies weet met nanotechnologie een overleden soldaat, Ray Garrison genaamd, terug tot leven te wekken. De transfusie heeft van hem een moordmachine gemaakt die niet te stuiten is, uitgerust met verbeterde vermogens, zoals genezing, snelheid en verdraagzaamheid. Ray probeert vervolgens te achterhalen wie hem dit aangedaan heeft en zint op wraak. Maar alles blijkt anders te zitten dan het lijkt.

avatar van Glacius
cor1946 schreef:
Wat erg deze film, hoe krijgen ze het voorkaar om deze film te maken. Slechte scenes met een verhaal van niks, weer Netflix. Baal van Netflix. Die Diesel kan er echt niks van.

Dit is geen film van Netflix.

avatar van cor1946
Echt wel op Netflix

avatar van Glacius
De film staat op netflix, maar is niet gemaakt door netflix... zucht.

avatar van horizons
Door Netflix geproduceerde films te herkennen aan de "Netflix Originals" tag op Netflix. En Bloodshot heeft dat dus inderdaad niet.

avatar van cor1946
Gewoon een kut film

avatar van NB2000
Tja je bent fan van Vin Diesel, of je vindt het niks. Ik heb altijd wel een zwak gehad voor Vin Diesel en zijn films. Ik heb de film bekeken met lage verwachtingen en werdt positief verrast. Las dat er een deel 2 aan zit te komen, dus ik ben benieuwd.

*3,5

avatar van Basto
Vin Diesel op Netflix, dat is een perfect recept voor een middelmatige actiefilm.

Bloodshot wist me erg positief te verrassen. Leuk concept, fris en kleurrijk in beeld gebracht en met een paar heerlijke actiescenes. Een soort mix tussen de Terminator en The Matrix, maar het voelt niet zo uitgemolken uit. Heb me hier echt prima mee vermaakt. 20 minuten korter en ik had m vast vaker opgezet.

avatar van Shadowed
Best leuk.

Als iemand de trailer nog niet bekeken heeft, dan raad ik diegene aan om dat zo te houden. Alsjeblieft, want de trailer verklapt het volledige verhaal. Ik zag de trailer destijds in de bioscoop dus ik kon er sowieso niet meer omheen, maar als je hem nu nog niet hebt gezien heb je geluk.

Bloodshot is een redelijk typische Diesel-film. Diesel mag zijn spierballen laten rollen, erop los meppen en de held zijn. Allemaal terwijl hij erg serieus blijft kijken. Toch vind ik zijn rol hier net wat beter dan in andere vergelijkbare films, de dramakant wil eigenlijk nog best wel werken vanuit Diesel, al staat hij er vooral voor de actie.

Qua verhaal kent de film zijn wendingen en steekt regelmatig de draak met clichés, maar lijkt vervolgens zelf te vergeten dat het een wandelende cliché is. Bloodshot blijft bijna ten alle tijden voorspelbaar en dat is jammer, want stripverfilmingen kunnen al snel eigenzinnig zijn. Misschien was de strip alleen in dit geval ook een wandelende cliché.

Buiten Diesel en Pearce om is het acteerwerk niet al te best. Dit wordt gelukkig een beetje verbloemd door de erg gave effecten. Het team achter de effecten heeft er wel flink op los geëxperimenteerd, er zitten enkele geweldige beelden bij en de actiescenes zien er tiptop uit. Lekker in elkaar gestoken en vooral rechttoe aan voor de echte popcornkijkers.

Camerawerk had soms wat intensiever en meer betrokken mogen zijn, maar in het algemeen worden alle actiescenes heel netjes in beeld gebracht. Montage is snel genoeg en de beelden zelf zijn prima in elkaar gestoken. De mooie effecten worden ook met volle glorie in beeld gebracht zodat de kijker ze mooi kan aanschouwen.

Cinematografisch ook helemaal niet verkeerd. Verder is het jammer dat de film iets te bekende paden opwandelt. Ik vind het dan ook vreemd dat er een Bloodshot 2 in de maak is, want de film leek me helemaal niet zo succesvol. Ik hoop wel dat hetzelfde effectenteam erachter gaat zitten, want dan kan dat deel daar wel weer lekker op scoren. Net zoals hier eigenlijk. Leuke popcornfilm, best te doen op een luie avond.