Bloodshot (2020)

Actie / Drama

geregisseerd door Dave Wilson
met Vin Diesel, Toby Kebbell en Eiza González

Beveiligingsbedrijf Rising Spirit Technologies weet met nanotechnologie een overleden soldaat, Ray Garrison genaamd, terug tot leven te wekken. De transfusie heeft van hem een moordmachine gemaakt die niet te stuiten is, uitgerust met verbeterde vermogens, zoals genezing, snelheid en verdraagzaamheid. Ray probeert vervolgens te achterhalen wie hem dit aangedaan heeft en zint op wraak.

• Vanaf 12 maart in de bioscoop

avatar van filmkul
Aardige actiefilm. Het verhaal zit best leuk in elkaar met een goede twist maar kent aan de andere kant ook wat plotgaten. De uitwerking is gewoon lekker recht toe recht aan. Vakkundig gemaakt met wat spanning, een aantal lekkere actiescenes en verder weinig intelligentie. Meer ook niet. Het acteerwerk kan er mee door, hoewel Pearce betere rollen heeft gespeeld. Visueel ziet de film er goed uit met prima special effects. Gewoon een lekkere no brainer. 3.5

avatar van Grindhouse62
Ik heb vanmiddag deze actie knaller van 13 in een dozijn gekeken en dit soort popcornfilm van dit kaliber en bekende acteurs amuseren mij altijd. Je hoeft er niet bij na te denken, want het verhaal stelt meestal niets voor. Vin Diesel heeft weer een amusante actiefilm afgeleverd. Een 3.0

avatar van Brabants
Bloodshot is een waanzinnige actiefilm met super mooie hightech beelden en een sterk spelende Vin Diesel. Alle mensen die vergelijkingen willen maken met Robocop films en zich storen aan een bepaalde blik van meneer Diesel zoeken naar commentaar wat nergens op is gebaseerd Deze film staat meer dan duidelijk op zichzelf en het acteerwerk is meer dan prima. Kostelijk genoten van deze film, wauw!

Gewoon een lekker wegkijkende dikke sf-actie film die visueel zeer goed in elkaar zit. Echt underated hier!

Rommelige mix van sf en actie, die me ergens halverwege kwijtraakte omdat dan de clou over het hoe en waarom te makkelijk wordt weggegeven en vervolgens verhaalinhoudelijk het ene onverklaarbare het andere opvolgt. Is een verfilming van een comic dus je weet wat je verwachten kunt, maar toch had wat meer samenhang tussen de gebeurtenissen niet misstaan. Derhalve uiteindelijk niet meer dan hersenloos vermaak terwijl het best wat meer had kunnen zijn. Wel een aantal, vooral tegen het einde, mooi geschoten actiescènes, die het dan toch nog enigszins de moeite waard maken.

Hallo allemaal, ik check Moviemeter al vrij lang en lees ook best veel van de reacties. Ergens boeit me dat wel.. Dit is echter de eerste reactie vanuit mezelf, dus hallo allemaal!

Dat gezegd hebbende: man man, wat lopen er toch veel azijnzeikers rond (sorry haha). En zeker niet alleen m.b.t. deze film. Dat iedereen een eigen mening heeft en mag hebben is natuurlijk een heel goed ding, maar waarom vaak zo negatief? Het is en blijft entertainment: soms raakt het je, soms wat minder
On-topic: ik zag reacties voorbij komen dat Vin Diesel heel de film boos kijkt. En dat er humor ontbreekt. Verplaats je eens in de rol van zijn karakter: wat zou jij doen als je in die situatie terecht komt.. altijd blijven lachen? En humor zit er wel degelijk in, maar die word heel subtiel gebracht. En dat is prima, het is ook geen comedy.

Echt een prima film, mooi gemaakt, prima rol voor Vin en gewoon dikke entertainment!

avatar van james_cameron
Jammer van de aanwezigheid van houten klaas Vin Diesel, want afgezien van zijn rotkop is dit best een aardig filmpje. De plot steekt bovengemiddeld intelligent en verrassend in elkaar en op visueel gebied valt er veel te beleven. Mooie special effects vooral. De rest van de cast kan er ook mee door, met name Guy Pearce, die een leuke bad guy neerzet.

avatar van Macmanus
Vanilla

Het wil maar niet werken met die Vin Diesel. Eerlijk is eerlijk hij is ook wel een waardeloze acteur. Maar dat maakt bij een film als deze niet zoveel uit. Pech voor hem heeft de film geen regisseur aan het roer die wat stijl en klasse heeft. Telkens lijkt een actie set-up wel ok te kunnen worden. Maar het weet net niet lekker door te gaan. Het bouwt binnen de actie net te matig op, en brengt de slow-mo's niet lekker. Het blijft ook te vaak weg van de actie en begeeft zich in de control room. Film mist qua cast ook wat flair. Dat het niet werelds beste acteurs zijn, dat is niet zo erg, maar het team is te inwisselbaar om echt wat met ze te hebben. En zelfs in een film als deze moet je wel een beetje een stijlvol team hebben. Nu voelde het iets teveel instagram influencers niveau cast.

Ik las op Letterboxd dat iemand zei; Was deze film maar gemaakt door Tony Scott (Kan niet meer). En ik snap dat commentaar wel, een regisseur met een eigen stijl mist hier duidelijk.

Die soundtrack was ook weer super inwisselbaar.

2 sterren.

avatar van Luudje10
Het leek wel erg op de serie van vroeger de man van 6 miljoen dollar die ook bionisch was. Ik ben een fan van Vin Diesel maar deze viel mij toch wel een beetje tegen met name dat hij steeds gereset werd. Moet wel zeggen de film kijkt wel makkelijk weg