Jallikattu (2019)

India
Misdaad / Actie

geregisseerd door Lijo Jose Pellissery
met Sabumon Abdusamad, Chemban Vinod Jose en Antony Varghese

De inwoners van een dorpje geraken op mysterieuze wijze verslaafd aan rood vlees. Slachthuizen en slagerijen draaien als nooit tevoren. In een dergelijk slachthuis weet een buffel echter aan zijn lot te ontsnappen. Een groep mannen zet vervolgens de achtervolging in, maar het dier te pakken krijgen blijkt geen sinecure. Terwijl anderen zich bij de groep aansluiten worden de inwoners steeds meer aangevoerd door hebzucht, wraak, lust en wantrouwen, tot de grens tussen mens en beest vervaagt.

avatar van Querelle
Hysterische, chaotische, slapstick cinema op zijn best. Druk, drukker en drukst ... maar zeer kundig en overzichtelijk in elkaar gezet, met als toetje een berg van een eind scene
Voor wie houdt van bovenstaande typeringen en wagonladingen aan massa scenes is dit een absolute aanrader.
Ik schaam me er niet eens voor dat ik dit geweldig vind. De adrenaline raast nog door m'n lijf.