Inside Bill's Brain: Decoding Bill Gates (2019)

Documentaire
Miniserie, 3 delen

geregisseerd door Davis Guggenheim
met Bill Gates

Bill Gates vertrok in 2000 bij Microsoft, het bedrijf dat hij mede oprichtte in 1975. De laatste jaren houdt hij zich vooral bezig met filantropische projecten. Deze documentaire gaat vooral over het leven van Gates als filantroop en mede-oprichter van de Bill & Melinda Gates Foundation. In drie afleveringen wordt het verhaal verteld van Bill Gates na zijn vertrek bij Microsoft.

Het blijkt een Ivo Niehe (Nivo Nihil) documentaire:

Een nieuwe Netflix-docu ontleedt het brein van Bill Gates, maar waar is zijn gevoel? | De Volkskrant

De Volkskrant schreef:
De duistere kanten worden aangestipt, maar nooit kritisch bevraagd.
In de bijna drie uur durende documentaire zien we veel van Gates, behalve het achterste van zijn tong. Hij verschuilt zich achter zijn tomeloze ambitie en komt er dankzij Guggenheim mee weg. Veelzeggend is dat Gates niks loslaat over zijn jarenlange ruzie met Paul Allen, met wie hij Microsoft oprichtte. Een collega van Gates vertelt dat ze hun ruzie wel op tijd hebben bijgelegd, voordat Allen overleed aan kanker. Ondertussen zien we de grote genie stilletjes werken in een lege vergaderzaal. Maar heeft Gates zijn oude boezemvriend nog gezien voor hij stierf? ‘Nee.’

avatar van FlyLo
Ik blijf nogal onvoldaan achter na deze korte docu. Veel tijd wordt gevuld met onvoorstelbaar inhoudsloze gesprekken tussen Davis & Bill. Jammer dat hij niet meer heeft gehaald uit de kostbare tijd die hij kon spenderen met iemand als Bill Gates