La Grande Classe (2019)

Alternatieve titel: Back to School

Frankrijk

geregisseerd door Remy Four en Julien War
met Jérôme Niel, Ludovik Day en Nicolas Berno

Twee mannen zijn de beste vrienden sinds hun jeugd. Ze keren terug naar hun geboortestad voor een schoolreünie. Ze willen hun oude vlammen en de pestkoppen van vroeger laten zien hoe succesvol ze nu zijn. Daarom zijn ze van plan een wild feest te maken van de schoolreünie.

Franse Netflix Original film. Te zien vanaf 30 augustus.

Matige film waarin twee jeugdvrienden die op school gepest werden toch besluiten naar de schoolreünie te gaan. De film speelt zich bijna in zijn geheel af tijdens de reünie, maar was echter gebaat bij een wat langere introductie van de middelbare schooltijd. Hier en daar wel vermakelijk, maar sommige grappen worden opgezet zonder goed afgemaakt te worden.