Black Hole Apocalypse (2018)

Documentaire / Biografie
111 minuten (miniserie, 2 delen)

geregisseerd door Rushmore DeNooyer
met Janna Levin, Nia-Imara Barberousse en Marcia Bartusiak

Zwarte gaten zijn de meest raadselachtige en exotische objecten in het universum. Ze zijn ook de krachtigste, met de zwaartekracht zo sterk dat hij licht kan vangen. En ze zijn destructief, ze slikken hele planeten in, zelfs gigantische sterren. Alles wat erin valt, verdwijnt... Astrofysici verklaren aan de hand van zwarte gaten hoe het universum zich ontwikkelde. Dat heeft geleid tot leven op aarde en uiteindelijk tot de mensheid.

avatar van tommiew
Dit soort docu's vind ik dus echt gaaf!