Bob Lazar: Area 51 & Flying Saucers (2018)

Alternatieve titel: Bob Lazar: Area 51 and Flying Saucers

Documentaire

geregisseerd door Jeremy Kenyon Lockyer Corbell
met Bob Lazar, George Knapp en de stem van Mickey Rourke

In 1989 luidde natuurkundige Bob Lazar de klok over Area 51. Nu legt hij uit aan welke buitenaardse technologie hij werkte en hoe de overheid hem het zwijgen wilde opleggen. De documentaire onthult de verwoestende gevolgen die zijn daden hebben gehad op zijn leven gedurende de afgelopen dertig jaar.

avatar van mcdaktari
Dit vind ik dan weer wel interessant. Of het nu wel of niet allemaal echt is krijgen wij toch niet te weten. En ook al is het echt, dan blijf je altijd een groep houden die blijven zeggen dat het allemaal een hoax is. Maar hoe dan ook, dit blijft een onderwerp wat mij blijft boeien.

avatar van bugels
Een echte MiB! naja bijna dan.. Een opsomming van wat Lazar allemaal geroepen heeft door de jaren heen, en de feiten ernaast. Ik vond het wel vermakelijk.

avatar van bugels
Lazar was gisteren bij de JRE Podcast vanwege deze documentaire en verteld daar over de verhalen die hij naar buiten heeft gebracht en de roddel en achterklap die hij ervaren heeft daardoor. Het valt mij heel erg op dat hij geen nieuwe informatie loslaat als hij goed scherpzinnig bevraagd wordt, en vreemdgenoeg maakt hem dit niet minder geloofwaardig (in mijn ogen). ....Het lijkt een beetje of ze hem toch de mond gesnoerd hebben. ..Of afgekocht.

Joe Rogan Experience #1315 - Bob Lazar & Jeremy Corbell - YouTube

avatar van john mcclane 2
tja, deze meneer is de grote veroorzaker dat we allemaal de naam area 51 kennen .
Daar zijn veel mensen mee aan de haal gegaan , zowel in horeca in de buurt van las vegas , dan wel hollywood blockbusters / serie's

Ik zat de hele tijd te wachten op iets waardoor ik met stomheid geslagen werd .
Dat gebeurde totaal niet , je kan beter de man (Bob Lazar ) googelen ,want dit had je ook in een half uurtje kunnen samenvatten .
Het is / was een belangrijk verhaal . Maar als niet genoeg om ruim anderhalf uur te weten boeien .
Leuke poging om het interessanter te maken was de voice narrator van Mickey Rourke die allemaal psychedelische teksten met bijpassende beelden te laten zien / horen .
Maar het stond in contrast met het saaie verhaal , hoe bijzonder ook .
Wie verwacht nou dat we alleen in universum zijn ?
Er zijn de afgelopen decennia meerdere keren planeten gespot met exact de zelfde omstandigheden als aarde .
we kunnen er alleen niet bij .

Flauw gezemel.

Zoals de meeste van dit soort conspiracy docs eigenlijk. Het is enerzijds wel lachen met wat voor onzin ze steeds aan komen zetten, maar uiteindelijk weet het toch nooit te overtuigen. Ook deze doc past weer perfect in dat rijtje.

Lopen roepen dat het allemaal wetenschappelijk is wat je uitkraamt maakt het nog niet wetenschappelijk natuurlijk. Jeremy Kenyon Lockyer Corbell (heh) is van het aanstellerige type en acteert redelijk slecht, de rest van de ondervraagden ogen ook niet al te coherent.

Het is … "grappig" om af en toe van dit soort junk te kijken, maar in zekere zin is het toch ook best droevig. De manier waarop sommige mensen zich in dit soort geode verliezen is alles behalve gezond, en buiten wat voer voor entertainment heeft het nog niet veel bijdragen.

avatar van kleez
Ben het eens met John Mcclane 2 hierboven. Ik had exact hetzelfde! Even googlen op deze beste meneer is interessanter dan deze docu waarin niks nieuws naar voren komt. Het is eigenlijk puur een hele ‘verdedigende’ docu aan de kant van Lazar. En dat is ook prima, maar wellicht was het iets objectiever geweest als je ook nog 1/2 kritische mensen aan het woord had gelaten?!

avatar van mcdaktari
Onderhond schreef:

acteert slecht? Euh...dit is een docu, dat is niet acteren of mis ik iets?

Als maker van een docu weet je wanneer er een camera op je staat, zijn reacties kwamen zeker niet altijd even naturel of geloofwaardig over. Ook in een docu kan je "acteren".

avatar van Vdk_Movie
Zeer boeiende docu. Ik geloof zijn verhaal wel, bedoel waarom zou het niet waar kunnen zijn? We waren er niet bij. Het is makkelijk om te zeggen dat hij uit z'n nek lult. Hij weet in iedergeval wat hij mee heeft gemaakt en hoe het zit en dat nemen ze hem niet meer af. Er gebeuren veel dingen die wij niet mogen weten op deze aardkloot.

avatar van 3eenheid
Oei oei wat een onwijs slechte documentaire is dit. Ik ben er 2 keer bij in slaap gevallen, maar wilde hem toch afkijken in de hoop een foto van de alien ruimteschepen te zien, maar helaas, het blijft bij loos en oninteressant gewauwel. Deze docu levert dus 0,0 bewijs op voor wat Bob Lazar vertelt.

Bob is enorm gespannen tijdens kritieke punten gedurende de interviews, zijn mond vertoont ticks. Hoogstwaarschijnlijk van de angst om ontmaskerd te worden. Bob bezit geen enkel artefact, foto of document van de ruimteschepen die hij zegt ontmanteld te hebben. Wel kan hij ze tekenen, maar dat doet hij dan weer zo kinderlijk (het klassieke schoteltje) en zonder een enkel detail dat je je plaatsvervangend schaamt ,en medelijden krijgt met deze man.

Het schip zou aangedreven worden door een motor die werkt op zwaartekracht en het opvouwen van tijd<>ruimte dimensies. In plaats van zelf te bewegen vliegt het schip enorme afstanden door die tot nul te reduceren. Haha, laat nou dat idee van de scifi film Interstellar komen, wat weer gestoeld was op de natuurkundige inzichten van series als Cosmos 2. Tijd-ruimte reizen is vooral een wens van de mens om zich te bevrijden van zijn enorme isolatie in het heelal.

Telkens wanneer het interview dreigt concreet te worden weet Bob zich er heel handig uit te lullen als een geboren draaikont: "I was not allowed" "My information was destroyed" "I dont want publicity" enzovoorts. Bobs vrouw lacht hem ronduit uit in een scene, zo oppervlakkig.

De associatieve graphics waren dan wel weer erg mooi gedaan.

Huh waarom wordt dit mega oude gedoe weer gerecycled? Was Lazar z'n geld op?

avatar van 3eenheid
Vdk_Movie schreef:

Je redenaties zijn helaas drogredenaties. Inderdaad, overal om ons heen gebeuren dingen die we niet mogen weten. Ook privé, partners houden ook zaken geheim voor elkaar. Toch is het vanuit dat gegeven geen logische gevolgtrekking dat daarom aliens voor ons geheim gehouden worden.

Mensen die gevoelig zijn voor samenzweringen hebben over het algemeen het gevoel dat ze weinig invloed hebben op beslissingsnivo. Omdat je vindt dat we, de gewone mens, de werkmier, veel niet mag weten, bekrachtigt dit je idee dat we dan zeker niet mogen weten dat aliens de Aarde hebben aangedaan. Je gelooft zijn verhaal, en dat heeft alles te maken met geloven, en niets te maken met feiten en bewijzen. Het ontbreekt de docu immers volledig aan bewijzen voor het verhaal van Bob.

Van al die vele mensen die zogenaamd meegewerkt hebben aan het project van alien ruimteschip onderzoek zou niemand ooit iets hebben losgelaten aan de buitenwereld? Nooit zou er een rapport naar buiten zijn gesmokkeld? En hoe infantiel waren de ruimteschip-tekeningen van Bob? Hij kwam niet verder dan het lachwekkende schoteltje uit de jaren 50. Hij tekende geen enkel detail. Niets over het instrumentarium, de zittingen, voedsel, lucht...Had hij niet één schroefje mee kunnen nemen? Niet één fototje kunnen maken? Werd hij dagelijks gefouilleerd?