All the Pretty Horses (2000)

Drama / Western

geregisseerd door Billy Bob Thornton
met Matt Damon, Penélope Cruz en Henry Thomas

De jaren 40: Twee jonge Texaanse cowboys rijden in de jaren '40 Mexico binnen, op zoek naar werk. Eén van hen, John Grady Cole, wilde vanwege persoonlijke problemen weg uit Texas. Onderweg komen ze een jonge jongen tegen, die met ze meerijdt. Eenmaal in Mexico aangekomen wordt Cole verliefd op de dochter van een rancheigenaar.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
dttom!! binnenkort op video!! speciaal voor jou

dank je , maar goed zal the man who wasn't there ook moeten gaan kijken en die is zelfs met billy bob .

avatar van Armin
Alle ingredienten voor een goede film waren aanwezig,
maar een beetje te weinig van alles. ***

avatar van Jordy
Jordy (admin)
Prachtig gefilmd, aardig verhaaltje, maar een beetje te saai

2,5 *

komt nu maanag op tv, ga tog wel kijken hoor

Heb deze film een tijdje geleden gezien (ok, moet eerlijk zijn: de korte versie uit de videotheek) en ik had er zo veel meer van verwacht... Ik vond de film zoooo saai maar gelukkig maakten de natuurbeelden de film draaglijker... Spijtig!

avatar van TheRisingSun
Ja,het verhaal was nou niet echt wat je zegt wow,maar het kon er nog net mee door. Viel in ieder geval niet in slaap. Damon had wel een goede rol,maar Cruz was wat slapjes vond ik. Zo af en toe zaten er wel goed scenes in,maar over het algemeen was het vrij vlakjes. Geen slechte film maar had er zeker wel wat meer van verwacht.

3 sterren

avatar van Julie
een gewone film die je zeker niet verveeld
maar heb ook geen 'wauw' moment gehad
cruz vond ik inderdaad wat slapjes
maar misschien ligt het meer aan het feit dat ik haar nooit graag heb zien acteren
nouja over de film

Het boek is werkelijk subliem, dat kan de film nooit nooit nooit evenaren, niet gaan kijken dus, lezen!

avatar van missy85
ik heb een begin gemaakt met de film, maar wat een saaie film hey, heb m na 30 minuten alweer uitgezet

Aardige avonturen film met een vleugje romantiek erbij.
mooie landschapsbeelden en fijne muziek.

Armin schreef:
Alle ingredienten voor een goede film waren aanwezig,
maar een beetje te weinig van alles. ***

Inderdaad. Dit kwam mede doordat Miramax de speelduur onder de 2 uur wou houden. Jammer dat er nooit een director's cut van deze film is uitgekomen.

avatar van madmax1
Alles aanwezig in deze hedendaagse western avonturen drama.
Prachtige beelden van het Mexicaanse landschap , en een heerlijke achter grondsound. Het verhaal is mooi meegenomen, en fantastisch geacteerd door Matt Damon.
Als pure liefhebber van het genre genoten,alleen jammer dat deze niet zoveel is bekeken op MM.

avatar van Thampon
Ik ga deze is een keer bekijken vanavond, en hoop dat ik er wat van zal vinden.

avatar van simone1
Er zijn van die dagen dat ik zulke sentimentele quatsch niet kan verdragen.

avatar van K. V.
Deze op goed geluk eens meegebracht, want 'k kende de film eigenlijk niet. 'k was toch wel aangenaam verrast. De film wist me eigenlijk van begin tot einde te boeien en ook de cast deed het ook prima. Ondanks dat de film redelijk lang duurde was het geen lange zit. Het is zeker geen typische western (met shoot outs en zo), vond het eerder speelfilm met paarden/deels romantisch.

Ondanks de aanwezigheid van de altijd goed acterende Matt Damon, vond ik deze film toch maar een saaie bedoening.
Hij verveelde me op de duur...