Leila (2019)

India
Drama / Sciencefiction
300 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door Deepa Mehta, Shanker Raman en Pawan Kumar
met Huma Qureshi, Siddharth en Seema Biswas

Het verhaal speelt zich af in een samenleving waarin de elite de absolute macht heeft. Shaline moet in een gebied wonen met mensen die dezelfde religie en hetzelfde inkomen hebben. Ze wordt tegen de regels in verliefd op Riz, een buitenstaander. De twee krijgen een kindje, genaamd Leila. Zij wordt echter gekidnapt door de overheid. Zestien jaar later gaat Shaline op zoek naar Leila. Slaagt zij erin haar dochter te vinden?