The Poison Rose (2019)

Verenigde Staten / Italië
Thriller

geregisseerd door Francesco Cinquemani, George Gallo en Luca Giliberto
met John Travolta, Morgan Freeman en Famke Janssen

Carson Phillips is een ex-footballspeler en privédetective met een zwak voor vrouwen in nood. Hij neemt in Galveston, Texas een verdwijningszaak aan die gaandeweg een complex spinnenweb vormt van misdaden, verdachten en gevonden lichamen. Wanneer zijn dochter verdacht wordt, moet hij zich haasten om haar onschuld te bewijzen. Tijdens zijn zoektocht naar de moordenaar loopt hij zijn jeugdliefde Jayne weer tegen het lijf en worden de geheimen van de lokale inwoners onthuld.

avatar van macrobody
Ik weet waarom niemand nog een bericht heeft achtergelaten: iedereen is na het zien van deze film in een hele diepe slaap gevallen en komt daar voorlopig niet uit.
Gelukkig had ik net 2 bakken koffie op en per ongeluk op 2x speed gedrukt. Dat was mijn redding denk ik.

avatar van handelaar
Over de film hoeven we het niet te hebben (ook op imdb een lage score) maar John bewijst wel dat ze tegenwoordig veel kunnen om een volle kop met haar te verkrijgen wat niet meer van echt te onderscheiden is, zonder allerlei medische toestanden.

Vreselijk saaie film.

avatar van Brabants
The Poison Rose is een tien in een dozijn film waarbij je op voorhand precies weet wat je krijgt. Het dan afkraken vind ik dan vrij absurd. Sterker nog de film is nog helemaal zo slecht niet. Binnen hetgeen je verwacht, word je meer dan beloond. Het verhaal wordt door de voice-over door een zeer goed acterende Travolta prima uiteengezet. Het viel me overigens wel op dat zijn dochter helemaal niet in de wieg is gelegd om te acteren, jemig wat was dat slecht. Natuurlijk is de film an sich geen hoogvlieger maar kijkt zeker goed weg, niets mis mee.

avatar van Master Blaster
Het is inderdaad een standaard verhaal waar je al snel weet hoe het eindigt, Maar met de namen Travolta en Freeman mag je toch echt wel wat meer verwachten

avatar van lordhumangus
John Travolta lijkt net op de terminator c.q. Arnold met zijn biomechanisch haar implantaten of zo iets.
Voor de verder rest goede film met de oude garde en paar kilo's zwaarder.

avatar van schumacher
Trage film maar blijft wel gestaag opbouwen.
Uiteraard geene hoogvlieger maar best te pruimen, dat vond ik toch. Op 2 kleine mindere momentjes na vond ik het een leuke film en ik zie John Trovalta graag spelen, die kerel heeft iets die ervoor zorgt dat je vaak een film toch net een ietsje hogere score kan geven.

Ik heb me best vermaakt na de 3 strontfilms die ik gister en eergisteren had gezien, dan ben je al content dat je deze ziet. Ze maken toch veel brolfilms.

En idd, de dame die de dochter speelde heeft nog veel acteerlessen nodig.

Was waarlijk niet veel. Aan ambities geen gebrek: al bij de begintitels zien we beelden van een bioscoop in een slaapstadje waar The Maltese Falcon draait, een weinig subtiele manier om te duiden wat ons te wachten staat. Een heuse film noir, gesitueerd in 1978, met detective Travolta als man met een dubbele agenda. Helaas maken een ruige baard en een leuke zonnebril ook van John nog geen Bogie. Bij hem zit je toch altijd te wachten dat hij weer een dansje doet, en dit keer moeten we wachten tot de laatste vijf minuten voordat het warempel weer zover is. Verder met de vreselijk dik geworden Brendan Fraser(ga dat zien) als schimmige dokter, en onze eigen Janssen als love interest/femme fatale. Helaas heeft Femke tegenwoordig een botoxbehandeling te veel achter de rug om een seventies girl uit te beelden. Geen gezicht dus, maar een kniesoor die daar op let. Enkel Morgan Freeman, stoïcijns als altijd, blijft nog enigszins overeind als de grote meneer van Galveston, over het talent van Travolta's dochter(die als twee druppels water op pa lijkt) hoeven we het verder niet te hebben. Grootste misser is niettemin het lompe, zielloze script, leidend tot een film die van begin tot eind zeer voorspelbaar is. Geregisseerd door maar liefst drie, voor mij onbekende heren. Aan hun namen te zien van Italiaanse afkomst, maar The Poison Rose maakt vooral duidelijk dat de tijd van goede na-aperij in de vorm van bijvoorbeeld een lekkere spaghetti western ver achter ons ligt. Alleen interessant voor mensen die het leuk vinden om zo nu en dan eens een echt slechte film te zien.

avatar van Rodger
matig, slaap verwekkend.
En toen was ineens de film afgelopen.
1.5 *

Ondanks de grote namen een mislukte misdaadfilm. De aanduiding "thriller" is zwaar overdreven, want qua spanning haalt het verhaal zelfs niet het niveau van een jongensboek. Naast de vaak stompzinnige dialogen vormen de op belachelijke wijze geënsceneerde shoot-outs trieste dieptepunten. Snel vergeten.

avatar van Left4Dead
Het had zeker wat kunnen zijn, het verhaal is wat hak op de tak maar de plottwisten hielden je wel bezig.
Het script loopt op tijden erg moeizaam, de regie is soms maar een zootje. De voice over is gewoon niet lekker, stem van Travolta leende zich daar niet voor mijns inzien.

Het acteerwerk is redelijk te noemen op die wel hele vreemde rol van de opgeblazen Fraser. Ik was al geen fan van hem maar dit soort acteerwerk hoort in een musical te zitten.
Verder is er niet veel over te zeggen behalve dat er potentie in zat maar er niet uit is gehaald.

avatar van Phantasm
Wat toch saai en vervelend allemaal, had hier wel wel wat meer van verwacht.

Zulke bekende namen en dan zo een gedrocht van een film neer zetten. Triest ...

Nou......ik had mijn avond al voor elkaar; Klein uurtje VI en dan deze film kijken....Maar als ik de reacties lees, dan weet ik het al denk ik. Pretentieus, lege dialogen...wirwar van plots... Am i right? Verdorie , alweer een Netflixflop.

schumacher schreef:
Trage film maar blijft wel gestaag opbouwen.

En idd, de dame die de dochter speelde heeft nog veel acteerlessen nodig.

Welke 3 strontfilms, voor ik ze kijk??

avatar van schumacher
frans123 schreef:

Welke 3 strontfilms, voor ik ze kijk??

Dat weet ik nimmer ze haha, is al van juni mijne post en ik zie makkelijk 7 films en meer per week.

avatar van Redlop
De schietpartijen waren met een scherp oog voor satire geregisseerd in deze genrekomedie. Alleen is het geen genrekomedie. Het haar van Travolta en de drie onderkinnen van Brendan Fraser vormen het echte mysterie hier.

Onvoorstelbaar gedrocht. Deja vu, voorspelbaar,op kilometers afstand,zie je zaken al aankomen,warrig, kwakkel verhaal in tien minuten geschreven,. melo-drama, melig, flutdialogen, onlogica...noem het allemaal maar op. Travolta doet zeker zijn best maar kan mijn 1 niet redden,vanwege oa amateurtoneel van Famke en Freeman, die er garant voor staat dat je 'weer naar een flutfilm kijkt, en op zijn automatische piloot speelt.
O....en lullige actie-scenes die op de lachspieren werken...

eldorado schreef:
Zulke bekende namen en dan zo een gedrocht van een film neer zetten. Triest ...

Ik schreef ook ' gedrocht. Je kan je ogen en oren niet geloven bij dit wanproduct. ""Kannie waar zijn, zo slecht". Als er een D-klasse bestaat, dan voert deze film de lijst aan.

avatar van Vdk_Movie
Volgens Netflix heb ik 97% match met deze film. Toch maar even zien dan...

avatar van Left4Dead
Vdk_Movie schreef:
Volgens Netflix heb ik 97% match met deze film. Toch maar even zien dan...

Dat zou pas lullig voor je zijn, je mag hopen van niet als je het mij vraagt.
Succes met het kijken....

avatar van Vdk_Movie
Left4Dead schreef:

Dat zou pas lullig voor je zijn, je mag hopen van niet als je het mij vraagt.
Succes met het kijken....
Ik ga Netflix aanklagen