Vault (2019)

Misdaad / Drama

geregisseerd door Tom DeNucci
met Theo Rossi, Clive Standen en Samira Wiley

Het waargebeurde verhaal van een van de grootste overvallen in de Amerikaanse geschiedenis. Twee kleine criminelen smeden een noodlottig plan om een kluis waarin 30 miljoen dollar zit te kraken. Dat geld behoort toe aan de plaatselijke maffia van Rhode Island.

avatar van mariobustamente2
Hele matige B film. Ik heb geen moment op het puntje van mijn stoel gezeten van de spanning. Matige acteerprestaties ook.
Nee, dit is geen film die me bij zal blijven.

avatar van Pazmaster
Helemaal zo slecht nog niet, een vermakelijk verhaal en een prima spelende cast. Hier en daar had het iets beter uitgewerkt kunnen worden maar verder goed te doen hoor. Van een B film is wat mij betreft geen sprake, in tegenstelling tot wat mijn voorganger beweerd.

avatar van Left4Dead
Eerlijk is eerlijk, de eerste heft is verreweg het best. De tweede helft is minder doordat het verhaal een gehaaste indruk achterlaat, afrafelen is het gevoel. En dat is jammer aangezien het verhaal een goed stuk film in zich heeft. Ik kende het verhaal van een aflevering van The FBI-files, denk bijna of gewoon 20 jaar terug.

Destijds liet het verhaal al een indruk achter op mij. de paranoia die de bankrovers de nek omdeden. Elkaar afmaken omdat ze dachten dat de ander een verklikker was, of veel te veel aandacht trokken dooruitgaven op grote voet. Hier had de film meer tijd voor moeten uittrekken. De politie kon daardoor de laatste overgebleven bankrovers onder druk zetten. Ook al hadden ze geen enkel bewijs, het uitspelen van elkaar leverde het bewijs.

Mooi verhaal, prima regie, goede cast met oude bekende koppen die ik graag zie. Soundtrack vond ik heerlijk, de regie en camerawerk met editing brachten je terug naar die tijd. Eigenlijk is alles erg netjes afgeleverd. Daarom, ondanks ik graag het verhaal beter uitgewerkt had zien worden, een 3,5**.

avatar van Elchapo
Redelijke film,en omdat Sonny crocket erin speelt een extra waarde....3 stars.

Redelijke goede film wel 3 sterren waardig

avatar van Grindhouse62
Dit is een prima biografische misdaad film, waar het verhaal prima wordt verteld. Een fijne relaxte soundtrack. De 70's sfeer wordt goed weergegeven. En een goed acterende cast en prima geregisseerd door Tom DeNucci. Een 3.0+

Super een goede film en sfeer van de jaren 70 komt tot zijn recht. Humor en actie voldoende met natuurlijk drama. De acteerprestaties zijn wisselend leuk om Don Johnson in een kleine rol te zien spelen.

Goede film theo Rossi moet wat vaker dit soort rollen spelen. Rossi speelt vaak in fims en series die in newyork opgenomen zijn. Was een verademing om hem dit keer in een andere setting te zien. Goeie waargebeurde film waar aan je je geen seconde zult vervelen het verhaal speelt zich af in de jaren 70 goed weergegeven door de regisseur.

Lijkt me interessante misdaadfilm. Heeft Don Johnson hier één v/d hoofdrollen of meer een bijrol?

Lekker jaren 70 sfeertje hangt er wel in dit misdaad drama die toch ondanks redelijk bekende namen
(al dan wel of niet lang in beeld) soms niet altijd weet blijven te boeien.
Vervelend wordt " Vault" ook niet maar omdat men lijkt gekozen te hebben soms voor een luchtig ondertoontje komt dit de film niet altijd ten goede.
2.5*/3*