Le Serment des Hitler (2014)

Alternatieve titel: The Pact

Frankrijk
Documentaire
100 minuten / 54 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door Emmanuel Amara

Deze film vertelt het onbekende verhaal van de familie van de grootste tiran van de vorige eeuw. Want terwijl Adolf Hitler geen directe nakomelingen had, had zijn neef kinderen... William Patrick Hitler was de zoon van de halfbroer van Adolf. Hij had de Engelse nationaliteit en woonde in Engeland voordat hij in de jaren 30 naar Duitsland kwam om tevergeefs van de bekendheid van zijn oom te profiteren. Deze documentaire volgt de voetstappen van Adolf Hitlers mysterieuze neefje en traceert de verdere nabestaanden van de familie Hitler.

avatar van kleez
Geen saaie docu maar het gaat soms wat van de hak op de tak vind ik...

Ik vind het absoluut niet kunnen hoe de de halve (achter)neefjes van Adolf Hitler die hier schijnbaar getoond worden zo, ongevraagd, herkenbaar in beeld komen. Sorry hoor maar het is toch overduidelijk dat deze 4 broers enorm te leiden hebben door hun achternaam?

Halve achterneefjes sorry hoor en dan zo door het slijk halen?

Misschien kan deze achterlijke Fransoos die de docu gemaakt heeft een docu maken over z’n eigen familie, over hoe heldhaftig zijn Franse familie in de 2e WO was!

avatar van kleez
Docu duurt trouwens 54 min ipv 100 zoals aangegeven hier op MM.

kleez schreef:
Docu duurt trouwens 54 min ipv 100 zoals aangegeven hier op MM.

Dankjewel voor het melden. Dat gebeurt helaas bij documentaires vaker dat er een ingekorte versie is, meestal met name voor tv.
De oorspronkelijke Franse versie is dus wel 100 minuten.
Ik heb de alternatieve speelduur er voor de volledigheid bij gezet.

kappeuter schreef:

De oorspronkelijke Franse versie is dus wel 100 minuten.
Ik heb de alternatieve speelduur er voor de volledigheid bij gezet.

Ah kijk! Dat zou ook het ‘hak op de tak’ verklaren waar ik op doelde.