Matthias & Maxime (2019)

Alternatieve titel: Matthias et Maxime

Canada

geregisseerd door Xavier Dolan
met Gabriel D'Almeida Freitas, Xavier Dolan en Pier-Luc Funk

De film volgt een hechte groep vrienden, allen twintigers. Ook Matthias en Maxime maken deel uit van die groep. Wanneer deze jongens een relatie met elkaar aangaan komen er barstjes in de vriendschap en dreigt de kliek uit elkaar te vallen.

• Vanaf donderdag 9 april in de bioscoop

Vanaf 9 april 2020 in de bioscoop (September Film Distribution)

Dolan = Held!

Of zoals Verhoeven dan pleegt te zeggen: Meesterwerk!

Onwaarschijnlijk knap hoe Dolan de kijker (mij) in vervoering brengt en daarvoor alle filmische registers opentrekt. Voor dit soort films gaat een mens naar de bioscoop.