Grass Is Greener (2019)

Documentaire

geregisseerd door Fab 5 Freddy
met Snoop Dogg, B-Real en Damian Marley

In de Verenigde Staten strijdt men verder voor de legalisering van wiet. Jazz en hiphop werden erdoor aangewakkerd, evenals een oorlog tegen drugs vol racisme in wetshandhaving. Experts onderzoeken Amerika's gecompliceerde relatie met wiet. Snoop Dogg, dé voorvechter van cannabis, onderzoekt samen met hiphoplegende Fab 5 hoe de strijd tegen het groene kruid gepopulariseerd werd door Nixon en Reagan, en welke rol institutioneel racisme erin speelt.

Docu is een beetje onevenwichtig.

Eerste deel is vermakelijk met de band tussen popular culture en marihuana. Maar tweede helft gaat veel dieper op het rechtssysteem of liever onrechtssysteem in de VS in en daar zijn toch al betere docus over gemaakt.