How to Build a Girl (2019)

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Coky Giedroyc
met Beanie Feldstein, Emma Thompson en Chris O'Dowd

'How to Build a Girl' volgt een wat mollig, slim en grappig meisje van zestien dat probeert te ontsnappen aan haar leven in het kleine, drukke huis in Wolverhampton en naar Londen vertrekt. Ze besluit vervolgens op een zoektocht te gaan naar haar seksualiteit en zichzelf opnieuw uit te vinden door een alter ego aan te nemen onder de naam 'Dolly Wilde'. De vraag is of het verstandig is om in de hoedanigheid van deze Dolly Wilde op te treden...

avatar van johan_sb2
Vreemd, de eerste stem. Prima film.

avatar van DarlingDionne
Toch wel erg mee vermaakt. Beanie is zo awesome!

avatar van assowise
Beanie Feldstein is een actrice die beter verdient dan deze film. Gelukkig heeft ze al een betere film in haar carriere achter zich, te weten Booksmart, waar het script beter uitpakte.
How To Build A Girl is vermakelijk, af en toe grappig, licht aandoenlijk en geeft een inkijkje in de Englse pop-pers van 30 jaar geleden. Het verhaal is voor een deel gebaseerd op ervaringen van Caitlin Moran die het gelijknamige boek schreef. Sommige karakters zijn heel erg een-dimensioneel terwijl ze toch aardig wat tijd voor de camera krijgen. Met name Paddy Considine komt er bekaaid af als Johanna's vader.

Je weet ongeveer hoe deze film zal gaan, alle coming-of-age clichés worden aangetikt. Toch is het onderhoudend genoeg en dat komt heel erg door Beanie Feldstein. Hoe leuker je haar vindt, hoe beter je deze film zult vinden.