Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Shed of the Dead (2019)

Verenigd Koninkrijk
Horror / Komedie

geregisseerd door Drew Cullingham
met Spencer Brown, Ewen MacIntosh en Lauren Socha

Trevor brengt zijn hele dag door met zijn overbezorgde vrouw te ontwijken terwijl hij figuurtjes schildert van zijn oorlogspelletjes, samen met zijn vriend Graham. Hij droomt van een alter-ego, de strijdtovenaar Casimir de vernietiger. Maar Mr. Parsons, zijn buurman, probeert een petitie te laten tekenen om hem weg te krijgen. Volgens de buurman heeft Trevor namelijk iets op z'n kerfstok.

avatar van Shadowed
Ook weer een nieuwe Kane Hodder. Maar zo te zien als chagrijnige buurman i.p.v. een moordenaar.

avatar van onemanorgy
Een beetje een mix tussen "shaun of the dead" en Knights of badassdom"
Moseley, Berryman en Hodder hebben leuke rolletjes maar de rest weet niet te overtuigen en maken van dit werkje een voor mij althans een compleet niet boeiende film.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Als je halverwege de film twee Britse nerds ziet staan, waarvan het hoofdpersonage een wit shirt vol bloedvlekken draagt en zijn beste vriend een nogal sullige en zwaarlijvige vent is, dan snap je dat niet alleen de titel van deze film op Shaun of the Dead lijkt. Net als Shaun is Shed of the Dead een zombiefilm, maar dan wel eentje waarin het zombie-gedeelte juist het minst uit de verf komt. De film is best leuk zolang het gaat over een sullige vent die zich graag terugtrekt in zijn tuinhuisje, maar niet wordt geaccepteerd door de andere moestuineigenaren. Eén van hen is een opvallend geestige Kane Hodder, de spierbundel die bekend is als Jason Voorhees. Hier heeft ie zijn hockeymasker en machete echter ingeruild voor een lullige trui en een deftige klepmuts.

Naast Hodder komen ook horroracteurs als Bill Moseley - als mysterieuze cowboy - en Michael Berryman - als excentrieke hoerenloper - voorbij. Helaas zijn dit echter stuk voor stuk hele kleine bijrollen, want ze verdwijnen vrij snel van het toneel als de zombies uit het graf komen kruipen. En ook de grappen verdwijnen als sneeuw voor de zon als we het moeten doen met hoofdrolspeler Trevor en zijn werkelijk onuitstaanbare vrouw. Dat kibbelende stel werkt enorm op de zenuwen. Daarnaast is het hele zombie-gedeelte erg matig geschoten, regisseur Cullingham blijkt een matige actie-regisseur. Zo zien we - waarschijnlijk om productionele redenen - nooit een horde zombies met de acteurs in één shot. Des te meer denk ik dat Cullingham dat hele zombie-gedeelte van zijn film had moeten schrappen en gewoon een 80 minuten horrorkomedie moeten maken over een moestuintjes-oorlog met Kane Hodder en Bill Moseley. Dat was origineler, vermakelijker én grappiger geweest dan dit.

2 sterren.