Tragedy Girls (2017)

Komedie / Horror

geregisseerd door Tyler MacIntyre
met Alexandra Shipp, Brianna Hildebrand en Josh Hutcherson

De twee tienermeisjes McKayla en Sadie willen de geschiedenis ingaan als legendarische seriemoordenaars. Hiervoor worden ze geholpen door een groot aantal volgers van hun online show over waargebeurde tragedies. Beiden zijn geobsedeerd door de dood en laten een dorpje in chaos vervallen.

avatar van Corcicus
Verhaal klinkt niet slecht.

avatar van Daan258
Mijn interesse is gewekt

avatar van john mcclane 2
ja,,,,hopen dat dit snel te zien is

Tyler MacIntyre, horrorfan.

Zou het? Met directe verwijzingen naar Martyrs, Final Destination en Dario Argento? Iets meer subtiele naar Night of the Living Dead en James Wan en een finale die meer dan een knipoogje naar Carrie biedt. Ach ja, 't is ook een horror comedy.

Het eerste uur werkt het wel. Lekker vlot filmpje, best goor genoeg met een aantal lollige kills en geslaagde grappige momenten. De twitter gen die aan het moorden gaat en daar weinig bedeesd mee omspringt is ook wel lollig, zeker wanneer de film zelf ook nog redelijk fris geschoten is.

Maar het laatste half uur trekt het toch wat scheef. Het wordt iets serieuzer, iets wat het einde niet echt meer kon redden. Leuk dat ze uiteindelijk toch verdergaan, maar het stukje drama daarvoor dat af aan de fun. Sowieso valt er het laatste half uur niet zo heel veel meer te lachen, vraag me af waarom het toch zo moeilijk is gewoon 90 minuten comedy te serveren.

Toch laat de film wel een redelijk positieve indruk achter. Er zitten genoeg originele elementjes in en behalve de aanloop naar de eigenlijke finale is het ook wel een leuke film. Maar had toch nog net wat snediger gemogen, die halve knieval op het eind is nogal onbegrijpelijk.

avatar van Corcicus
Ferm naar uitgekeken, maar net geen complete bagger.

De film baadt in een afstotelijk millenniumsfeertje waar het hashtags waait en het likes regent. De twee grieten, ééntje inclusief kortpittig kapsel conform de vierde feministische golf, zijn regelrechte bitches die je het meest zou appreciëren wanneer ze tot hun nek in het zand ingegraven zijn, klaar om vertrappeld te worden door boerenpaarden. Maar helaas, het zijn de protagonisten van de film en blijven tot de laatste minuut onzinnigheden kwetteren. De kijker dient de gifbeker tot op de bodem te ledigen.

De kills dan, die zijn er gelukkig ook nog, al zal er mij slechts één van bijblijven. De fitness-scène met Craig Robinson was goud. Deze film mag wat mij betreft samen met de misplaatst gelauwerde serie The End of the F***ing World naar het containerpark van puberale derrie worden afgevoerd. Het leven is te kort om je met zulke nonsens in te laten.

avatar van Collins
Een in beginsel leuke frisse horror comedy die met wat inzakmomentjes niet over de hele volle lengte steeds even leuk en fris is. Af en toe is het even doorbijten.
De twee vrouwelijke hoofdpersonages zijn vrolijk en fruitig aanwezig. Gewapend met een dosis nonchalence en charmante onverschilligheid zijn zij verantwoordelijk voor de meest verschrikkelijke daden. We zien prettig ogende kills en niets ontziend egocentrisme, die gepresenteerd met een portie fijne humor leiden tot een aantal hilarische scènes en grappige dialogen. Leuk.
De film is vooral luchtig en komisch van aard, maar houdt dat zoals reeds gezegd niet over de hele linie vol. De regisseur kiest ervoor om op momenten het pad van de komische horror te verlaten. Hiervoor in de plaats wordt de kijker geconfronteerd met saai en voorspelbaar drama als opeens allerhande standaard highschool verwikkelingen zonodig moeten plaatsvinden. De uitwerking op de film is snelheidsbeperkend, banaal en non-komisch.
Het waarom is onduidelijk. Het is afleidende en miskleunende dramatiek, die alleen lijkt te dienen om de filmlengte op peil te houden. Slechte keus. Het verstoort de boel. Waarom niet gewoon doorgaan met originele kills en humor. Waarom scherpte en vaart inwisselen voor saai drama. Daar begrijp ik dus niets van.
Gelukkig pakt de film de lijn van kill en komedie op weg naar de finale weer op, zodat de slotscènes weer een hogere amusementswaarde opleveren. De nare dramatische bijsmaak wordt er helaas niet volledig mee weggespoeld.

avatar van Spartaan1986
Niet eng of enorm geestig, maar wel vermakelijk. Mede door hoofdrolspeelster Brianna Hildebrand, die de show steelt is de film geslaagd. De gore is ook ‘on spot’.

avatar van joolstein
Interessante maar teleurstellende horror-komedie. Het geheel ziet cinematografisch prachtig uit. En voor 45 minuten weet regisseur Tyler MacIntyre ook best mijn aandacht vast te houden. Echter daarna zinken de personages en de film steeds verder weg in 'hip nihilisme' Met het populair en luchtige uitgangspunt van de twee tienermeiden McKayla en Sadie die alles doen om populair te zijn op sociaal media zat zeker goed. Of misschien in dit geval meer; "Storm" van de "X-men" is de beste vriendin van "Negasonic Teenage Warhead" uit "Deadpool" en ze willen aandacht op sociale media. Maar hoe het mogelijk is om naar een sterk begin,recht op elke cliché van High School drama en Slasher-film af te steven, is mij een raadsel. Ook de leuke bloederige kills van het eerste uur zijn plots weg. Waren de ideeën op of grepen de producers in? Wat het ook mogen zijn een onvergetelijke ervaring is het hierdoor helaas niet geworden. En al is het ook niet heel slecht, het is gewoon allemaal net niet.

avatar van Daan258
That is some serious Final Destination shit

Mooie poster maar helaas een tegenvallertje.
Er zitten hier en daar een paar geinige kills in maar verder vond ik het nogal een saai werkje. Niet grappig en het verhaal was niet leuk en ging helemaal nergens over.
Had hier wel wat meer van verwacht.

avatar van ambrosini
Een aparte film, meestal zijn dit soort films met meer spanning.

2,5 sterren

avatar van john mcclane 2
Best geinige horror flick met een leuk uitgans punt en een iets wat mindere uitwerking .
Gevalletje : er had meer ingezeten .
Maar vermakelijk is het wel . Maar niet super Goed ofzo . Leuk voor een keer .

avatar van Rickyman
Enkele geinige kills en een hoop verwijzingen naar andere horrors, in een puberaal flauwe vertoning. Beetje Scary Movie-achtig.. Jammer, had toch wat leukers verwacht.