Wine Country (2019)

geregisseerd door Amy Poehler
met Amy Poehler, Maya Erskine en Maya Rudolph

Ter ere van de vijftigste verjaardag van Rebecca organiseert Abby een prachtig uitstapje naar Napa met hun allerbeste vrienden. De workaholic Catherine, net geopereerde Val, de huismus Jenny en de afgepeigerde moeder Naomi zien het wel zitten om even te relaxen en bij te kletsen. Maar na een paar glaasjes komen tijdens het gelach en geroddel de onzekerheden uit de echte wereld naar boven en beginnen de vrouwen vraagtekens te plaatsen bij hun vriendschap en hun toekomst.

avatar van bjerik76
poster ziet er ieder geval wel leuk uit

Matige film waarin een aantal vriendinnen een trip maken omdat één van hen 50 wordt. Wellicht geen platte humor, maar de personages blijven ook te oppervlakkig (een beetje vlees noch vis). De grappen zijn zelden geslaagd. Toch nog wel een paar aardige scenes en de cast is redelijk vermakelijk (vooral als ze zingen en dansen). Een weinig opzienbarend regiedebuut van Amy Poehler.

Iegh.

Je moet je al érg kunnen vereenzelvigen met de personages om enig plezier uit deze film te halen denk ik. Jammer genoeg ben ik nog dik 15 jaar te jong en van het verkeerde geslacht om in die categorie te vallen. Mensen die zich wel aangesproken voelen en wat steun kunnen vinden in een weinig realistische comedy ... deze film is allicht nog het proberen waard.

De personages zijn zonder uitzondering vreselijk irritant. Da's niet verkeerd voor een groepje van 6-7 vrouwen die elk een verschillend karakter hebben. Maar blijkbaar zijn het ook allemaal van die boerse Amerikanen die naar een chique restaurant trekken om daar luidkeels te gaan zingen. Vreselijk.

Qua humor zijn er niet al te veel geslaagde grappen, anderhalve keer gegrinnikt en dat was het wel zo'n beetje. Het drama werkt ook voor geen meter en aangezien deze film verder helemaal niks te bieden heeft, is het ook gewoon helemaal niks. Best irritant allemaal, wie een grappig, gezellige of leuke comedy wil kan maar beter wat anders opzetten.

avatar van macrobody
Het was leuk rond minuut 25 en toen nog een keer rond minuut 77. Oh nee, toch niet.