ad

Releasedatum: 8 mei 2019

• Netflix Bekijk via Netflix

Over Wine Country

"Friendship is a trip"

Ter ere van de vijftigste verjaardag van Rebecca organiseert Abby een prachtig uitstapje naar Napa met hun allerbeste vrienden. De workaholic Catherine, net geopereerde Val, de huismus Jenny en de afgepeigerde moeder Naomi zien het wel zitten om even te relaxen en bij te kletsen. Maar na een paar glaasjes komen tijdens het gelach en geroddel de onzekerheden uit de echte wereld naar boven en beginnen de vrouwen vraagtekens te plaatsen bij hun vriendschap en hun toekomst.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van bjerik76

bjerik76

poster ziet er ieder geval wel leuk uit

scorsese

Matige film waarin een aantal vriendinnen een trip maken omdat één van hen 50 wordt. Wellicht geen platte humor, maar de personages blijven ook te oppervlakkig (een beetje vlees noch vis). De grappen zijn zelden geslaagd. Toch nog wel een paar aardige scenes en de cast is redelijk vermakelijk (vooral als ze zingen en dansen). Een weinig opzienbarend regiedebuut van Amy Poehler.

Onderhond

Iegh.

Je moet je al érg kunnen vereenzelvigen met de personages om enig plezier uit deze film te halen denk ik. Jammer genoeg ben ik nog dik 15 jaar te jong en van het verkeerde geslacht om in die categorie te vallen. Mensen die zich wel aangesproken voelen en wat steun kunnen vinden in een weinig realistische comedy ... deze film is allicht nog het proberen waard.

De personages zijn zonder uitzondering vreselijk irritant. Da's niet verkeerd voor een groepje van 6-7 vrouwen die elk een verschillend karakter hebben. Maar blijkbaar zijn het ook allemaal van die boerse Amerikanen die naar een chique restaurant trekken om daar luidkeels te gaan zingen. Vreselijk.

Qua humor zijn er niet al te veel geslaagde grappen, anderhalve keer gegrinnikt en dat was het wel zo'n beetje. Het drama werkt ook voor geen meter en aangezien deze film verder helemaal niks te bieden heeft, is het ook gewoon helemaal niks. Best irritant allemaal, wie een grappig, gezellige of leuke comedy wil kan maar beter wat anders opzetten.

avatar van macrobody

macrobody

Het was leuk rond minuut 25 en toen nog een keer rond minuut 77. Oh nee, toch niet.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

'Wine Country' (2019) doet niet veel anders dan dat een keur aan comédiennes 'op leeftijd' met elkaar op meidenweekend gaan. Zoals dat soms gaat. Lekker keten en de paljas uithangen, zelfs dingen doen die volledig uit de comfortzone liggen als flirten met jongeren of een motivatiegoeroe aanspreken. Lullige tripjes die niemand écht leuk vindt, maar in elkaars gezelschap maakt dat helemaal niet uit. De telefoon en het wifi-netwerk uitzetten (het thuisfront is er even niet bij) of juist manisch in contact blijven met werkrelaties. Onderlinge spanningen en oud leed dat aan de oppervlakte komt. En elke vriendengroep heeft wel de regelneef, die iets te enthousiast een doelgericht plan uitstippelt terwijl de rest eigenlijk onbezorgde fun wenst. Wat de film goed vangt, is dat treurige gevoel bij een groepje 'oudere jongeren' dat je met elkaar iets aan het nabootsen bent wat er niet meer is: jong zijn. Dat bitterzoete besef dat lichamen zijn uitgedijd, je levenskeuzes zijn uitgekristalliseerd en jou inmiddels hebben gevormd, en de sterfelijkheid is weer een stapje dichterbij gekomen. In het verleden wat jij en je vrienden delen zit ook een toekomstig einde besloten, maar het is nog niet helemaal duidelijk hoe of wanneer. Zal het een vriendschapsbreuk of een ziekte zijn, of zelfs de dood? Niet alle komische situaties zijn even sterk uitgewerkt, maar 'Wine Country' (2019) weet alles uit haar ensemblecast te halen en zet een prima sfeerschets neer van de vrolijke tristesse op zo'n weekendje uit.

avatar van m1701

m1701

• 2083 stemmen

Vooral heel saai en langdradig....teveel monologen.....niks aan

avatar van IH88

IH88

“The wifi here is very slow, so you're just going to have to talk to each other... while drinking a ton of wine! What could possibly go wrong? Just remember guys, whatever gets said, is probably what the person has always felt, and the alcohol just let it out.”

Aardige film. Met je vriendinnen samen wijn drinken, lekker roddelen over elkaar (achter elkaars rug uiteraard), wat drama en schitterende locaties… Het kan slechter. Het probleem van Wine Country is dat de personages zich zo onsympathiek gedragen. Ik geloof wel dat dit een hechte vriendengroep is, maar zo gedragen ze zich niet. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen geheimen en roddelen ze over elkaar alsof het niets is, maar daardoor voelen de oprechte momenten wel wat misplaatst aan. Ook de humor is hit and miss, en wat dan overblijft is het acteerwerk, de wijn en de zomerse sfeer.

avatar van Mickey b

Mickey b

Je weet op voorhand welk genre film dit is. Dus als het uw genre niet is, kijk er niet naar. Film gaat over een groep dames op leeftijd die nog eens willen genieten. Beetje goedkoop afkooksel van The Hang Over. OK, inhoudelijk weinig om over naar huis te schrijven. Dialogen nooit diepzinnig, maar toch was ik mee in verhaal. Af en toe glimlach. Verder nog een min of meer geslaagde poging tot wat diepgang over het leven. Kon deze film wel smaken met een fles rode wijn...