The Fare (2018)

Mystery / Thriller

geregisseerd door D.C. Hamilton
met Gino Anthony Pesi, Brinna Kelly en Jason Stuart

Taxichauffeur Harris rijdt midden in de nacht over een verlaten weg om zijn volgende klant op te halen. Een vrouw neemt plaats in zijn taxi en de twee voeren een doodgewoon gesprek. De vrouw, genaamd Penny, verdwijnt na een bliksemschicht op mysterieuze wijze van de achterbank.

avatar van schumacher
Wat een rare film.
Voor mij toch te saai en niet boeiend genoeg.
Van zoiets moet je toch echt fan van zijn.
Voor mij is het een 4/10.

avatar van AniSter
Nee, niet mijn ding deze film. in ieder geval een hele 'low budget' prent. Saai en zonder verrassingen.

avatar van Grindhouse62
Een trage film, waarin heel veel gepraat wordt en niets gebeurd. Slaapverwekkend.

avatar van shugenja
Ik vind dat deze film wel wat onterecht word afgeslacht op moviemeter. Op IMDB krijgt hij een keurige 6/10. Het is wel duidelijk waar dit aan ligt. Dit is zeker geen slechte film maar het is wel zo een typisch Amerikaanse film. Bij mezelf merk ik wel dat na zoveel film gezien te hebben ik er steeds minder tegen kan. Deze film laat echt enorme gaten in het plot vallen om maar alle confrontatie te ontwijken en het lekker luchtig te houden.

Dat zie je helaas vaak terug in Amerikaanse producties. Heel jammer want volgens mij had je een hoop met dit gegeven kunnen doen. Maar de makers wilden zo graag een romantische film maken dat alle logica en spanning moet wijken. Zo verworden de tijdsloop en de twists allemaal tot een gimmick om een belachelijk zoet romantische date aan op te hangen. En zit je dus uiteindelijk, zoals anderen hier ook al terecht opmerken, naar een soort eeuwigdurend afspraakje te kijken waar het nergens echt heel diep gaat of interessant wordt. Precies zoals Amerikanen het lekker vinden.

Dan word je als filmliefhebber pissig en ga je snel naar je sterrenmiddel op moviemeter grijpen om ff stevig van leer te gaan. Als je een lieve, romantische film wilt zien met wat milde mystery dan is deze film precies wat je wilt. Zoek je iets anders dan kom je bedrogen uit. Ik zoek duidelijk iets anders, stelde mijn verwachten na 30 minuten bij en heb me vermaakt. Iemand zegt dat je "echt fan" moet zijn van zoiets maar echte fans van romantische films gaan niet deze kijken. Echte fans van mystery/horror/tijdreis films gaan deze niet kijken. Dus blijft over een film die iets probeert, niet genoeg risico durft te nemen en faalt een publiek te bereiken. Eeuwig zonde!

Op meer dan 2 sterren kom ik niet uit voor deze film.

avatar van Rickyman
Een romantische mysterieuze thriller, maar wel een matige inderdaad.