The Nest (2020)

Verenigd Koninkrijk / Canada

geregisseerd door Sean Durkin
met Jude Law, Carrie Coon en Charlie Shotwell

De ondernemer Rory laat met zijn gezin de Verenigde Staten achter zich om in het Verenigd Koninkrijk nieuwe carrièremogelijkheden te verkennen. Hun nieuwe leven in het landhuis dreigt de familieleden uit elkaar te drijven wanneer isolement steeds hardnekkiger wordt. Iedereen komt in een neerwaartse spiraal terecht en het is maar de vraag of iedereen hier levend uit komt.

• Vanaf 1 oktober in de bioscoop

Vanaf 1 oktober in de bioscoop (The Searchers)

Uitgekauwd thema. Kwam niet echt binnen.

avatar van mrklm
Het is 1987 en een echtpaar bestaande uit Rory [Jude Law], Allison [Carrie Coon], zoon Charlie [Ben Shotwell] en (stief)dochter Samantha [Oona Roche] lijken een gelukkig leven te leiden in de VS. Wanneer Rory aankondigt dat het geld dreigt op te raken maar dat hij kans heeft om een klapper te maken in Londen worden de eerste barstjes zichtbaar. Allison ziet het namelijk helemaal niet zitten om voor de zoveelste keer te verhuizen. Schoorvoetend gaat ze uiteindelijk toch akkoord en verkast het gezin naar een groot, maar niet al te best onderhouden landhuis in Surrey.

Al gauw blijkt dat niemand het daar naar de zin heeft en tussen de verschillende echtelijke ruzies door zwelgen de gezinsleden afzonderlijk in zelfbeklag. Wie hoopt dat het allemaal ergens toe leidt komt bedrogen uit. Goed geacteerd maar oppervlakkig uitgewerkt.