We Go On (2016)

Horror / Thriller

geregisseerd door Jesse Holland en Andy Mitton
met Annette O'Toole, Clark Freeman en Giovanna Zacarías

Miles Grissom is geobsedeerd door de dood. Als iemand hem bewijs kan leveren dat er leven na de dood bestaat, is hij bereid deze persoon daarvoor een beloning te geven. Hij plaatst een oproep en krijgt verschillende reacties. Miles kiest drie personen uit die volgens hem geschikt zijn: een wetenschapper, een medium en een ondernemer.

Net als 'the suicide theorem' zal ook dit een ondergewaardeerde film blijven. Overigens is the suicide theorem vele vele malen beter dan deze film hoor , maar dat is niet the point.

The point is dat die clichematige hollywood filmpjes ( marvel en superhelden onzin) veel te veel aandacht krijgen en vaak de moeite niet waard zijn. Deze film valt val alles aan op en aan te merken maar hij is duidelijk met liefde gemaakt en zet een wat origineler thema aan. Gewoon zien in ieder geval beter dan de meeste hollywood troep.

ps: kijktip the suicide theorem.

avatar van Corcicus
Uitstekende low budgetprent en vrij origineel ook.

avatar van Daan258
Ben zeer benieuwd naar dit werkje.
Veel goede reviews gelezen op het internet.

Klinkt interessant, moet ik eens kijken .

johnhendrikos schreef:

ps: kijktip the suicide theorem.

Bedoel je niet de zero theorem ??
Die ga ik binnenkort bekijken .

Ok heb de suicide theory gezien die je waarschijnlijk bedoelde, die vond ik goed

maurice32 schreef:

Hoi maurice32 ik bedoelde zeker niet "zero theorem" maar de volgende: The Suicide Theory (2014)
the suicide theorem.

Als je hem heel goed vond denk ik dat je wel de juiste hebt gezien. Mijn verzoek is om dan ook daar een cijfer achter te laten zodat hij een keer in de alternatieve top komt. Daar komt een film pas in na een x aantal stemmen, maar weinig mensen hebben die maar gezien.

The suicide theory heb ik 3,5 ster gegeven

avatar van john mcclane 2
maurice32 schreef:
The suicide theory heb ik 3,5 ster gegeven

ga hem ook checken thamx 4 da tip

avatar van john mcclane 2
De eerste drie kwartier wilde de film maar niet echt boeien worden.
Maar gelukkig komt er dan een twist met voor ik het zat was.
Het is dan nog steeds niet hoog dravend ,,,maar het pakt je wel meer .
Dit soort films zijn vaker gedaan,en pakken regelmatig middelmatig uit .
Maar er zijn uitzonderingen ( deze niet dus )
Bijvoorbeeld flatliners en white noise 2

Zeker geen slechte film. Goed en origineel verhaal echter kon het acteren van Clark wel iets beter.
Ik zie dat hij trouwens ook meespeelde in Yellowbrickroad

avatar van ikkegoemikke
“Once you see what I'm gonna show you,
you're kind of gonna be in the inner circle on this thing, and...
well... you'll be open to it.
To them.”

Iedereen kent wel de befaamde zin “I see dead people” uit de ongeëvenaarde film “The Sixth Sense”. De vergelijking met deze film gaat natuurlijk niet helemaal op voor “We go on”. Maar op een bepaalde manier doet het je er wel aan denken. Niet dat deze film echt angstaanjagend is en volgepropte is met hartaanval-bezorgende schrikeffecten. Dus voor diegenen die bij een horrorfilm denken aan demonische verschijningen, een hele meute bloeddorstige zombies of een psychopathische gek die onschuldige meisje openrijt, zal ik nu al zeggen dat dit niet zo’n typische horrorfilm is. Om eerlijk te zijn vond ik in deze film de menselijke interacties tussen Charlotte (Annette O’Toole) en Miles (Clark Freeman) nog het meest amusante. En het uiteindelijke verhaal mag je ook al origineel noemen.

Miles (Clark Freeman) is iemand die door het dodelijk auto-ongeval van zijn vader door de jaren een hele resem fobieën heeft verzameld. Zo heeft hij angst om auto te rijden, pleinvrees, hoogtevrees en angst voor verrottingsverschijnselen. Eigenlijk komt het er op neer dat hij schrik heeft om te sterven. Moest ik alle Latijnse benamingen voor deze fobieën hier opsommen, dan is de kans groot dat bepaalde lezers een fobie zouden kweken om mijn mening nog te lezen. Met andere woorden, Miles is een echte angsthaas. Het wondermiddel dat hij bedenkt is enerzijds redelijk inventief en anderzijds ook iet of wat naïef. Als iemand hem kan aantonen dat er leven na de dood is door hem in contact te brengen met een geest of een spook, veronderstelt Miles dat hij wel eens een doodnormaal (Euh!) leven zou kunnen leiden.

Een paginagrote advertentie in de krant moet voor de nodige aandacht zorgen. Ik denk eerder dat de beloning van 30.000 $ ervoor zorgde dat een heleboel individuen hierop reageerde. Vanzelfsprekend zitten hier charlatans, oplichters, krankzinnigen en kwakzalvers tussen. En dat is dan het moment waarop Miles zijn moeder, Charlotte (Annette O’Toole), in beeld komt en haar zoon bijstaat in de moeilijke zoektocht naar geloofwaardige kandidaten, ook al is ze er stellig van overtuigd dat het allemaal larie en apekool is. Uiteindelijk blijven er drie kandidaten over. Vraag is of deze personen Miles effectief kunnen helpen. Dit moet je zelf maar ontdekken als je de film eens kijkt. Het is pas halfweg de film dat er eindelijk schot in de zaak komt en “We go on” een lugubere sfeer meekrijgt. En dat door de ontmoeting met Nelson (Jay Dunn), een schijnbaar doodnormale vent die als onderhoudsman werkt op de luchthaven. Hij zal Miles helpen om in contact te komen met datgene wat Miles zo dolgraag wil zien.

Zoals ik al eerder zei, is “We go on” niet echt creepy of angstaanjagend. Maar na de ontmoeting met Nelson, neemt de film een hele andere wending en is het toch redelijk spookachtig. Maar over het algemeen tracht men meer de nadruk te leggen op het humoristische dan het griezelige. Normaal gezien ben ik niet zo’n voorstander van humoristische horror. Meestal is het nogal overdreven, infantiele humor waarbij de persiflages op klassiekers elkaar opvolgen. Zoals in de “Scary movie” reeks. Bij aanvang is het nog grappig, maar na een tijdje begon het me te irriteren. In deze film is de humor meer subtieler en doodgewoon. Alsof het niet de bedoeling was om het grappig te maken en het per toeval in de film is geslopen. Ik geef toe, dat is juist het soort humor wat ik het meeste apprecieer. Geen geforceerde dijenkletser waarbij het gebruik van een lachband noodzakelijk is om het publiek te laten merken dat er iets grappigs gebeurd is.

De interactie tussen de twee hoofdpersonages is een genot om naar te kijken. Vooral Annette O’Toole is fantastisch. Beiden acteren op een spontane en natuurlijke wijze. Op bepaalde momenten leek het wel alsof er een levensechte moeder-zoon relatie bestond. Grandioos, uitermate grappig en aandoenlijk tegelijkertijd. Voor dat verdienen ze al sowieso een staande ovatie. Maar ook de film zelf verdient alle lof. Op een eigenzinnige manier slaagt de film erin om zich te onderscheiden van andere spookverhalen. Laat ik “We go on” een horror voor beginners noemen. Een fascinerend bovennatuurlijk verhaal zonder bloederige toestanden en hartkloppingen-bezorgende schrikeffecten. Ik ben ervan overtuigd dat de niet-liefhebbers van horror hier ook van zullen genieten.

avatar van joolstein
Ach het is nog wel aardig bovennatuurlijk trillertje. Echter ook veel meer dan aardig is het ook weer niet. Het plot over Miles Grissom die geobsedeerd is door de dood was zeker een goede invalshoek, helaas halen ze er een hele reeks aan fobieën bij om dit te onderbouwen. Fobieën die jaren geleden al zijn opgelopen en ook behandeld hadden moeten worden, hierdoor voelt het als mosterd naar de maaltijd. En alles is dan weer veroorzaakt omdat op jonge leeftijd zijn vader is verongelukt? Wat een pseudo-dramatiek.

Enfin je looft $30,000 uit voor degene die kan bewijzen dat er leven na de dood is. Een populair thema natuurlijk, waar vele zich mee bezig houden. Uiteindelijk worden er drie mensen als geloofwaardig aangeduid; een wetenschapper, een medium, en een ondernemer. De laatste heeft de Lament Configuratie puzzelkubus in zijn hand dus hoe geloofwaardig die was??? Oh en er is nog een vreemd telefoontje? (denk u wat ik denk? en ja inderdaad) Deze drie worden dan bezocht door Miles en zijn moeder, die als hulptroep is ingeroepen. Ik denk ook dat als hij aan moeder haar handje liep hij plots veel minder last had van fobieën? Nu zijn er wat twist(en) en hoe voorspelbaar ze ook zijn, deze zijn de redding van de film. Ze geven de film nog wat spanning mee.

Tja en dan is er nog Clark Freeman, een niet bijster goed acteur! Zijn emotieloze uitdrukking zijn vooral storend, ik vond steeds datzelfde gezicht in ieder geval niet inlevend. Moeder werd vertolkt door Annette O'Toole en telkens als zij ten tonele verscheen werd het acteerwerk omhooggetild. Prima verdienste van haar!

De film wist me tot de eindstreep aardig te vermaken waardoor hij net een voldoende weet te scoren.

avatar van Daan258
Te braaf.

Een leuk idee maar nogal slapjes uitgewerkt. Ik miste echt de spanning. Horror kan ik de film daarom ook zeker niet noemen. Ook was het acteerwerk niet al te best en was de hoofdrolspeler vrij irritant.
Jammer, het had zeker een heel stuk beter kunnen zijn.