Chanson Douce (2019)

Frankrijk
Drama / Misdaad

geregisseerd door Lucie Borleteau
met Karin Viard, Leïla Bekhti en Antoine Reinartz

Myriam is moeder van twee en besluit op zoek te gaan naar een nanny. Na een aantal sollicitanten te hebben ontmoet huren zij en haar man Louise in. Al snel weet zij de harten van de kinderen te veroveren en neemt ze een centrale plaats in binnen het huishouden. Steeds meer gaan de volwassenen en Louise op elkaar vertrouwen. Maar dan doet er zich een tragedie voor.

vdc
Onderhoudend, mede dank zij de sterke acteerprestatie van Karin Viard.
Het (aannemelijke) plot ontvouwt zich traag en geleidelijk.