End Game (2018)

Documentaire

geregisseerd door Rob Epstein en Jeffrey Friedman

Filmmakers Rob Epstein en Jeffrey Friedman volgen in End Game een aantal terminale patiënten in twee hospices in de buurt van San Francisco. Onder hen is Mitra, ze heeft kanker. De moeder van Mitra wil niet dat haar dochter lijdt, maar Mitra’s man Hamid is nog niet klaar om afscheid te nemen. Terwijl het onvermijdelijke dichtbij komt, ontmoeten terminale patiënten bijzondere artsen die onze kijk op het leven en de dood willen veranderen.

avatar van mjk87
Best oké deze docu, maar helaas ook erg kort en daardoor komen enkele personen en families er wel erg bekaaid vanaf en is het als geheel wat oppervlakkig. Twee families worden wat langer gevolgd en dit zijn duidelijk de interessantere stukken, vooral als bijvoorbeeld de arts gaat praten over wetenschappelijk onderzoek na de dood, of de familie akkoord gaat. Het fijnste is wel dat het zonder opsmuk gebracht wordt en hierdoor voelt de docu ook veel echter aan, zeker de emotie van het grote leed. 3,0*.