Bayoneta (2018)

Mexico / Finland

geregisseerd door Kyzza Terrazas
met Brontis Jodorowsky, Miriam Balderas en Laura Birn

Miguel "Bayoneta" Galíndez is een voormalig bokser. Hij leidt een armoedig bestaan in Finland onder het juk van een beklemmend verleden. Hij heeft een schokkende ervaring meegemaakt. Op een dag krijgt hij evenwel een kans op verlossing in de ring.

avatar van schumacher
Ik heb al zeer veel boksfilms als deze gezien en dan heb ik het niet alleen over Creed en Rocky maar over nog een heleboel andere boksfilms die door de jaren heen zijn uitgekomen en de meeste ervan vond ik heel goed ......maar......... het moest er eens van komen dat er echt een veel veel mindere boksfilm zou tussen zitten en dat was dus hier het geval.

Saai gedoe, het raakt je niet, je leeft ook in niks mee, die hoofdacteur speelt echt als een droopy, zijn band met die blonde, het pakte me allemaal niet. Heel de tijd blabla en dat ben ik gewoon in heel wat boksfilms maar hier was het ppff, snap je?? Je kreeg heel weinig te zien ook, er gebeurde ook nauwelijks wat. De boksmatch die paar die je ziet stelden ook al nieveel voor.
Nee, dit was dus echt geen goede boksfilm.

avatar van david bohm
Een nietszeggende film over een verdwaalde Mexicaanse bokser in Finland. Matig acteerwerk, met de locatie wordt ook nauwelijks iets gedaan, het sneeuwt soms maar dan ziet het eruit als motregen.
Beelden van het boksen ook niet overtuigend.
Vermeldenswaard is dat de zoon van Alejandro Jodorowsky een rolletje heeft, zonder overigens ook indruk te maken.
Overslaan is mijn advies.