After Midnight (2019)

Alternatieve titel: Something Else

Drama / Horror

geregisseerd door Jeremy Gardner en Christian Stella
met Jeremy Gardner, Brea Grant en Henry Zebrowski

Hanks comfortabele leven wordt helemaal op zijn kop gezet wanneer zijn vriendin spoorloos verdwijnt. De enige verklaring die ze achterlaat is een cryptisch briefje. Als dat nog niet genoeg is wordt Hank elke nacht geterroriseerd door iets vanuit de bossen dat bij hem poogt binnen te breken.

avatar van John Milton
Tribeca ’19 Movie Review: “SOMETHING ELSE,” something different, something great | Rue Morgue
Writer/co-director Jeremy Gardner might well have chosen the title for his second feature to reflect the fact that his movie with a monster in it is not really a monster movie. For about 90 percent of its running time, this isn’t horror, it’s…something else. But that 10 percent does contain one of the biggest scares I’ve had in a theater in recent memory.

avatar van joolstein
Zucht, nee dit vond ik echt niks! De hele film was niet meer dan een rustig romantisch drama met wat incidentele horror-elementen om de metafoor vorm te geven. Saaie monoloog over hoe moeilijk relaties wel niet zijn. Voor 95% van de film zie je Hank daar moeite mee hebben of je ziet in flashbacks herinneringen aan zijn goede tijden met vriendin Abby, gespeeld door de leuke Brea Grant. Die andere 5% is voor een lange tijd onzichtbaar monster. Dit kan je ook nauwelijks een horrorfilm noemen, eerder een langzaam en niet boeiend drama met teveel oninteressant geklets. Dieptepunt was een Lisa Loeb karaoke-scène. Wel een gave poster maar nee, deze Hillbilly-mumblecore was niet mijn ding.

avatar van tattoobob
Vermoeiende film dit.
Script is om te janken en het budget ook denk ik.
De film is ontzettend slaapverwekkend dus als je niet kan slapen is dit een prima remedie

avatar van shugenja
De vorige film van Gardner vond ik mooi, dat was the battery. Wat in die film heel goed werkte was de wisselwerking tussen de twee hoofdpersonen en de manier waarop ze met de situatie omgingen, er was namelijk een zombie uitbraak in de wereld. Eigenlijk probeert Gardner weer precies hetzelfde bij after midnight, maar helaas dit keer slaat hij volkomen de plank mis.

Hank leeft in een huis dat uit elkaar valt van ellende. Met zijn leven is het al net zo droevig gesteld. ZIjn vriendin verlaat hem en vanaf die nacht komt er een monster elke nacht aan de deur. Kijk, dit gegeven op zich is natuurlijk best interessant. Maar Gardner doet er helemaal niks leuks mee! Je zit te wachten op iets, dat gewoon niet komt.

Deze film is als een tijdbom, je ziet de tikker langzaam wegtikken. En op 0 als je denkt nu gaat het gebeuren, is het "poef" net zoals een heel laf stuk vuurwerk. Gardner realiseerde zich dit ook wel en probeert nog een soort twist op het einde maar dat maakt wat mij betreft de film alleen maar erger. Ook maakt de hoofdpersoon zomaar opeens een verandering door die wat mij betreft uit de lucht komt vallen.

Het is zo zonde, zeker na de eerste film. Dit bewijst maar weer dat je een succes niet zo eenvoudig kunt herhalen en als je te gemakzuchtig wordt je hard op je bek kan gaan. Ik zou dus daarom willen zeggen, kijk the battery en als je die film cool vindt sla dan deze over en wacht op de volgende.