Bolden (2019)

Drama / Muziek

geregisseerd door Dan Pritzker
met Gary Carr, Erik LaRay Harvey en Ian McShane

Begin 1900 in New Orleans. Buddy Bolden is de onbekende Amerikaanse held die Jazz uitvond. Er is weinig biografische informatie bekend en er werden geen opnames gevonden van zijn muziek. Het verhaal van de film bestaat dan ook uit gefragmenteerde herinneringen aan zijn verleden, tegen de politieke en sociale context waarin zijn revolutionaire muziek werd bedacht.

die 'jazz uitvond' is wel een héél boude stelling...