Poms (2019)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

geregisseerd door Zara Hayes
met Diane Keaton, Jacki Weaver en Pam Grier

De gepensioneerde Martha trommelt haar buren en vriendinnen uit om een cheerleadersteam te vormen. Ze willen aan iedereen bewijzen dat er op deze sport geen leeftijd staat. Wanneer ze jongere vrouwen aan het werk zien komen de dames evenwel tot de ontdekking dat het cheerleaden doorheen de jaren niet hetzelfde is gebleven.

• Vanaf 8 augustus in de bioscoop

Vanaf 8 augustus in de bioscoop (The Searchers)

avatar van fred1946
In the USA in Mei in de bios hier 8 Augustus,gelezen in de (krant in Almere.)
Kleine correctie kappeuter.

Erg leuke feel good movie. Film vol met optimisten aangaande het lot van ouder worden(en natuurlijk die ene gebeurtenis waardoor dit weer wordt gerelativeerd). Fijne humor ook met de nodige zelfspot, het gevoel dat je hier naar prettige, echte mensen zit te kijken overheerst. Welbeschouwd nogal idioot dat dames van rond de zeventig nog eenmaal cheerleader willen zijn(en het waarom blijft negentig minuten in nevelen gehuld), maar doordat het zo lekker wegkijkt wil je de makers deze zwakte in het scenario graag vergeven. Keaton is goed, zoals altijd, maar wordt wel overtroffen door Weaver als haar flamboyante vriendin. Prima klein filmpje, en niet alleen voor de zestig plussers onder ons.

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Eigenlijk is het altijd wel leuk om Diane Keaton aan het werk te zien! Maar ook de rest van de cast doet het heel aardig. Het is vooral de speelvreugde die de film erg vermakelijk en feel-good maakt, de "oude" dametjes doen het gewoon erg leuk maar eerlijk is eerlijk, Alisha Boe is natuurlijk ook helemaal geen straf om naar te mogen kijken! Ze vult haar rol leuk in, alhoewel de huil scene een tikkeltje ongeloofwaardig was.

Ach, het is een film die niet te lang duurt en een fijn vertel tempo heeft en dat is natuurlijk ook wel de hoofdreden voor films zoals dit. Bovendien heeft de film een hart.