Yes, God, Yes (2019)

geregisseerd door Karen Maine
met Natalia Dyer, Timothy Simons en Wolfgang Novogratz

De zestienjarige Alice is katholiek opgevoed. Door een internetchat begint ze met masturberen. Alice voelt zich schuldig en trekt zich terug in een religieus oord om haar nieuwe drang te onderdrukken. Wanneer ze er een schokkende ontdekking doet, ontvlucht ze de plek en ontmoet ze een bondgenoot.

avatar van macrobody
Wie durft zich aan deze prent te wagen?

avatar van DarlingDionne
Ik, en ik vond 'm verrassend leuk!

Op de keper beschouwd één grote aanklacht tegen de hypocrisie binnen de katholieke kerk inzake seksualiteit, die met hel en verdoemenis dreigt voor zoiets simpels als masturberen. De boodschap maakt meer indruk dan de uitvoering.

avatar van schumacher
Mja , wat een rare film.

avatar van AniSter
Oog om oog, tand om tand en vergeet niet je andere 'wang' toe te keren....
Deze film stelde weinig voor, maar evengoed leuk om een keer gezien te hebben. De onderliggende boodschap vertelde niets nieuws.

avatar van Pazmaster
Ik krijg altijd de kriebels van strikt gelovigen, en de daarbij behorende indoctrinatie. In het begin was het dan ook even doorbijten, maar gaandeweg laat de film de schijnheiligheid en hypocrisie van deze zogenaamde "vrome" mensjes zien. Leuk, al had men wat mij betreft er nog iets harder in mogen gaan en blijft het wat aan de brave kant. Jammer.

Aardige over een tienermeisje die haar seksualiteit ontdekt tijdens een katholiek jeugdkamp. De film speelt zich af aan het begin van deze eeuw. Het ligt er allemaal vrij dik bovenop, maar het hoofdpersonage komt best goed uit de verf. Bovendien probeert deze redelijk ingetogen coming-of-age film niets te verbergen en duurt het zeker niet te lang.