Catch-22 (2019)

Alternatieve titel: Catch 22

Komedie / Oorlog
270 minuten (miniserie, 6 delen)

geregisseerd door George Clooney, Grant Heslov en Ellen Kuras
met Christopher Abbott, Kyle Chandler en George Clooney

John Yossarian is een piloot van een bommenwerper bij de Amerikaanse luchtmacht ten tijde van de Tweede Wereldoorlog. Hij raakt gefrustreerd door het feit dat duizenden mensen die hij nog nooit heeft ontmoet hem proberen te vermoorden. Zijn echte probleem is echter niet de vijand maar eerder zijn eigen leger dat het aantal missies maar blijft verhogen.

Ik was al geen liefhebber van Mash en als ik de trailer zie is dit een beetje Mash 2.0......Nee..ik sla hem maar over ondanks hoge rating.

Vreselijk en was het maar Mash...

avatar van zoutzak
Het boek was magistraal, de film uit 1970 zeer vermakelijk, en deze miniserie was me bijna ontgaan maar ik ben blij dat ik er toch aan ben begonnen want ik vond het een ijzersterke productie. Voor liefhebbers van de tweede wereldoorlog (in Italië) en satire.