The Patchwork Girl of Oz (1914)

Fantasy / Avontuur

geregisseerd door J. Farrell McDonald
met Pierre Couderc, Violet MacMillan en Raymond Russell

Ojo en haar oom kunnen nauwelijks aan eten komen en besluiten hun heil te zoeken in The Emerald City. Tijdens hun reis ontmoeten ze professor Pipt die werkt aan een poeder waarmee hij tot leven kan brengen. Zijn eerste experiment op een pop gemaakt van lappen is succesvol, maar de lappen pop veroorzaakt een ongeluk waardoor Ojo's oom en twee andere aanwezigen verstijfd raken. Zij zijn alleen nog te redden als iedereen samenwerkt om een aantal ingrediënten te vinden voor een magisch elixer. En dat betekent een lange zoektocht door het land van Oz.