K.G.F: Chapter 1 (2018)

India
Actie / Drama

geregisseerd door Prashanth Neel
met Yash, Srinidhi Shetty en Ramachandra Raju

Journalist Anand Ingalagi's boek El-Dorado, dat gedetailleerde gebeurtenissen op de Kolar-goudvelden tussen 1951 en heden beschrijft, is verboden door de regering van India en alle gepubliceerde kopieën zijn verbrand. Een nieuwskanaal op de televisie zorgt echter voor een kopie en interviewt hem om de gebeurtenissen heen. Ingalagi vertelt dat in mei 1951 door bevoegde overheidsambtenaren in het zuidelijke deel van de Indiase deelstaat Mysore goud werd ontdekt. Raja Krishnappa "Rocky" Bairya wordt ook geboren op de dag van de ontdekking in de regio Mysore, als zoon van een arme weduwe. Begin jaren 80 zal hij een strijd voeren tegen de onderdrukkers van Kolar Gold Fields.