• 8.303.806 stemmen

Geregisseerd door: S.S. Rajamouli en J.V.V. Sathyanarayana

Met onder meer: Nani, Samantha Ruth Prabhu en Sudeep

Oorspronkelijke taal: Telugu

Plot Eega

Eega draait om een man (Nani), die smoorverliefd is op een vrouw (Samantha Ruth Prabhu), maar hij is niet de enige. Een oplichter (Sudeep) is namelijk ook smoorverliefd op haar, en deinst er dan ook niet voor terug zijn competitie uit de weg te ruimen. Nani reïncarneert vervolgens als een vlieg en is vastbesloten zijn geliefde Samantha te redden.

imageimageimageimageimage

Thief (Tamil version)

Nani's Friend

avatar van Noodless

Noodless

Alwel, dit lijkt me een leuke film met een origineel, bizar verhaaltje.

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

@ Noodless: same here.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Eerste stemmen en recensies op IMDB zijn ook niet misselijk.

avatar van SnakeDoc

SnakeDoc

Te zien op het Imagine film festival. Top!

avatar van gotti

gotti

Vermakelijke onzin met enkele goede visuele vondsten.

Onderhond

Matig.

Dat Bollywood kitscherig is hoeft geen verdere uitleg denk ik. Eega gebruikt dat regelmatig in z'n voordeel, op andere momenten zit het de film echter in beetje in de weg. En dan heb ik het vooral over de speelduur, die met 145 minuten toch echt schromelijk overdreven is.

Het duurt ook best lang alvorens het hele vlieggebeuren in actie treedt. De transformatie komt eigenlijk net wanneer de intro een beetje begint te vlotten. De overschakeling naar de ruwe CG is geen al te makkelijke, de film heeft daarna weer een stevige inloopperdiode nodig. Gelukkig is het tweede deel wel wat leuker.

Visueel is het niet veel. Bollywood bombast en goedkope CG. Soundtrack is overdreven happy, maar wel humoristisch. En ook het acteerwerk past wel, vooral dan Sudeep is een meer dan waardige bad guy. Verder stelt het plot uiteindelijk niet zoveel voor, maar geinig is het wel.

Alleen blijf ik toch met het gevoel zitten dat het allemaal véél leuker had kunnen zijn. Dit is te lang gerekt en met teveel saai en/of typische Bollywood momenten.

Bollywood films zijn altijd een beetje over-the-top, dus je moet daar wel een beetje in mee kunnen gaan ( Onderhond ), maar ik vind het verbazingwekkend dat een dergelijk bizar plot een hele film lang zeer vermakelijk kan zijn!

Aanrader voor iedereen!

Onderhond

FilmKitchen schreef:

Over-the-top is zelden het probleem

avatar van firepotatoe

firepotatoe

Vanaf het moment dat Nani gereincarneerd is tot vlieg heb ik zo enorm gelachen. Hilarisch.

Het begin is wel even uitzitten. Vooral omdat dat gedeelte echt op een Bollywood film lijkt.

Eigenlijk geef ik nu 4,5 ster voor het moment dat Nani een vlieg is. Voor het 1e gedeelte van ca 20 minuten geef ik 2 sterren.

Onderhond geeft eerder aan dat de CG niet bepaald goed is. Ik vind het visueel ook qua CG helemaal zo slecht nog niet. Deze film is echt een aanrader voor iedereen die een beetje humor wel kan waarderen.

avatar van VanRippestein

VanRippestein

Een leuke vondst op Netlix. Ik hoopte op meer liedjes wel, maar het is een grappige en vermakelijke film. Dat de cgi matig is, vind ik helemaal geen probleem. De Bad guy is erg grappig ook.

avatar van Bollywood

Bollywood

Goeie film. Verhaal is standaard maar doordat het script en de badguy erg goed waren maakt dit toch tot een erg goeie film 4 sterren