Enthiran (2010)

India
Actie / Fantasy

geregisseerd door S. Shankar
met Rajnikanth, Aishwarya Rai en Danny Denzongpa

Doktor Vasigaran (Rajnikanth) ontwerpt een robot die, na enkele modificaties, menselijke emoties begint te vertonen. De robot wordt verliefd op Sana (Rai). Ondertussen proberen de slechteriken de robot in handen te krijgen voor hun eigen doeleinden.

Na tien minuten uitgezet, en dan heb ik echt mijn best gedaan
Bespaar jezelf de moeite. 0.5 sterren, omdat je niet minder kan geven!

avatar van jarno1975
Wel knap dat je een film van 155 min in 10 minuten kan beoordelen

avatar van extremezz
Wie gaat er nu zoiets zien pfff ....

avatar van DwarreI
Hilarische aktie met verbazend goede special effects!

avatar van Verdronkenvis
Lachen dit, rare film, fantastische special effects, maar dat mag ook wel met een budget van 35Miljoen. Duurste Aziatische film ooit.

avatar van hellblazer93
Ik heb er een stukje van gezien en ik was best onder de indruk van de effecten, maar de maker heeft wel heel veel fantasie volgens mij. Ik het begin is het nog wel tof, maar het wordt daarna wel heel erg overdreven. Heeft ook wel wat invloeden van The Terminator. Toch ben ik ook wel benieuwd naar de rest van de film, denk dat ik hem maar eens ga opzoeken...

avatar van jarno1975
Whaha, wat een over the top film zeg!
Voor de liefhebber lijkt me.

avatar van balosa
'n echte Bollywood film, best vermakelijk vooral het eindgevecht vind ik wel mooi gedaan, verder moet je een beetje door dat zang en dans gedoe heenkijken

Leuke film, goed verhaal, vlot verteld en strak geregiseerd. Het robot liedje is aanstekelijk en de andere liedjes mogen eruit. De scene waarin de in stukken uit elkaar gehaalde Robot zichzelf op de schroothoop assembleert en zich Robo 2.0 noemt is hilarisch. En Aishwarya is de most glamour girl of the universe.

avatar van Rulo
Erg leuke film, wel een beetje cliché verhaal, maar toch af en toe welkome afwisseling met grappige liedjes (waar ik overigens geen hout van verstond)

Super actie en toch ook droge grappen... 4****

avatar van eddyeddy
Nadat ik een korte trailer had gezien van deze film erg nieuwsgierig naar de film geworden en het heeft me niet teleurgesteld. Een typische bollywood productie met geweld, dans en zang, al met al een onderhoudende film die je beleeft met een knipoog....

avatar van jumpstylemovie
Weet iemand hoe ik aan deze film kan komen? (op dvd)

avatar van John Milton
Endhiran was mijn eerste Bollywoodfilm en ik moet zeggen dat ik me best vermaakt hebt. Ik verwacht niet dat deze film typerend is voor andere Indiase films, maar hij heeft zeker een een aantal kenmerken zoals bijvoord de muziek en dans 'intermezzo's' en de langere speelduur. De actie is compleet over the top, met name het laatste half uur.

Endhiran is met zijn budget van 40 miljoen de duurste bollywoodfilm ooit en dat zie je er wel aan af, hoewel zeker niet alle effecten overtuigen, zien de meeste er vrij goed uit. De actie is spectaculair maar niet echt realistisch. Camerawerk is erg goed, de beelden zien er fantastisch uit, net als Aishwarya Rai, wat een schoonheid. Ik zal zeker ook een paar serieuze films uit deze hoek gaan
kijken.

avatar van Noodless
Gewoon HILARISCH !!!

Leuk, leuk en nog eens leuk.
Wat heb ik me geamuseerd met deze Bollywoodfilm. Om te beginnen weet je dat je heel wat zang en dans voor de kiezen gaat krijgen. Maar hier wordt het wel heel leuk gebracht.
Bij sommige liedjes zou je spontaan willen meezingen of dansen. Allemaal heel plezierig en vermakelijk gebracht. Daarbij schitterende kostuums en mooie locaties. Top !
De actiescènes zijn een genot om naar te kijken. Spectaculaire beelden en knap camerawerk.
Zin voor realiteit moet je even wegdenken want in Bollywoodfilms is dit vaak een gegeven waar geen rekening mee wordt gehouden. Puur entertainment. Naar het einde toe worden de actiescènes hilarischer met de minuut. en over the top in het kwadraat. De beelden zijn wel geweldig.
Daarbij veel humor die ik wel wist te appreciëren. Bv. De scène met de muggen, de liefdesperikelen, bepaalde actiescènes, sommige dialogen...
Ook het acteerwerk is prima. En je moet blijkbaar vanalles kunnen...acteren, zingen, dansen.
De rollen werden echt goed ingevuld. Aishwarya Rai is een knappe vrouw die in deze rol weet te schitteren en zelfs een robot zijn hoofd op hol brengt.
Niet voor iedereen weggelegd, maar ik vond deze film pure klasse op gebied van entertainment. Een hoog amusementswaarde 8/10

John Milton schreef:

kijken.