Rebelles (2019)

Alternatieve titel: Rebels

Frankrijk

geregisseerd door Allan Mauduit
met Cécile de France, Yolande Moreau en Audrey Lamy

Sandra is een jonge vrouw die gedwongen wordt om het zuiden van Frankrijk te verlaten omdat ze een gewelddadige echtgenoot moet ontvluchten. Ze keert zonder werk en diploma terug naar Boulogne-sur-Mer, de stad van haar jeugd die ze bijna 15 jaar geleden verliet. Ze vindt daar haar moeder en een wereld die ze achterliet. Zonder geld wordt ze ingehuurd in een visfabriek waar ze bevriend raakt met twee arbeiders. Maar op een dag pakt een van haar collega's haar hard aan, ze verdedigt zichzelf en doodt hem per ongeluk.