Dear Ex (2018)

Taiwan
Komedie / Drama

geregisseerd door Chih-Yen Hsu en Mag Hsu
met Roy Chiu, Ying-Xuan Hsieh en Joseph Huang

Wanneer de ex-echtgenoot van Sanlian overlijdt, ontdekt ze dat hij zijn verzekeringspolis heeft aangepast door hun zoon weg te halen ten gunste van een vreemdeling genaamd Jay. Verbolgen besluit Sanlian dat zij en haar zoon de zaak met Jay zullen confronteren. Als haar zoon echter intrekt bij Jay, wordt ze gedwongen om haar relatie met beiden opnieuw te beoordelen.

avatar van mjk87
Heel matig. De film gaat meer de soapkant uit, met uitvergrote emoties, geschreeuw en een vervelende actrice, dan dat dit een subtiel drama is wat het best had kunnen zijn. Het onderwerp is er wel naar. In ieder geval wist de film mij daardoor niet te boeien. Visueel wel oké met een warme gloed en allerlei kleurtjes waar ik van houd, al neigt het soms wel naar de kitsch. Ook enkele momenten tussen Jay en de zoon zijn wel aardig. 1,5*.