• 8.556.691 stemmen

The Breaker Upperers (2018)

Komedie | 90 minuten

Genre: Komedie

Oorsprong: Nieuw-Zeeland

Geregisseerd door: Madeleine Sami en Jackie van Beek

Met onder meer: Madeleine Sami, Jackie van Beek en James Rolleston

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot The Breaker Upperers

"Breaking up just got easier"

Vijftien jaar geleden ontdekten Mel en Jen dat ze een relatie hadden met dezelfde man die hen beiden bedroog. Bitter en cynisch werden ze snel vriendinnen en vormden The Breaker Upperers, een klein bedrijf dat koppels kapot maakte voor geld. Nu zijn ze achteraan in de dertig en is hun bedrijf een succes. Ze zijn een platonisch van elkaar afhankelijk paar dat hun cynisme levend houdt door niet emotioneel betrokken te raken bij iemand anders. Maar wanneer ze een oud slachtoffer tegenkomen, ontwikkelt Mel een geweten en wordt hun vriendschap echt op de proef gesteld.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

scorsese

Aardige film waarin twee vriendinnen een bedrijf runnen om de relaties van ongelukkige koppels te verbreken. Een leuk uitgangspunt, maar het geïntroduceerde plotje weet iets minder te boeien. Desalniettemin wel leuk om te kijken, want de humor is lekker onnozel en Madeleine Sami en Jackie van Beek brengen het met genoeg enthousiasme en frisheid.

avatar van Pazmaster

Pazmaster

Matig, het verhaal is ook wat aan de magere kant. In principe geeft dat niet als de humor goed is, maar er zitten misschien maar paar leuke grapjes in die me deden glimlachen. Verder wordt er ook niet zo goed gespeeld, het ziet er nogal amateuristisch uit. Ik kan hier geen voldoende voor geven.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 2054 berichten

Een zeer frisse originele komedie, met veel enthousiasme geacteerd. Ik kwam deze film tegen op Netflix en ik deze heb laten afspelen, met het idee, eens zien wat dit is. Ik wou deze avond komedies kijken en dat is met deze film en eerder op de avond met Going in Style uit 2017 prima gelukt. Ik vond The Breaker Upperers weer zo'n onverwacht leuke film. Van mij 3.0

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Ahum,......het verhaal is niet slecht maar goed willen wij dit ook niet noemen.

De film gaat over de twee dames die na een ruzie met een ex en een geliefde (dezelfde man) samen gaan werken en de logica is soms ver te zoeken. Toch kan de regisseur steeds weer een draai aan een vreemde situatie geven en hobbelen we naar het volgende gegeven. Soms zijn er enige grappige situaties maar zoals b.v. de Britten komedies maken, zo kunnen de Nieuw-Zeelanders het dus nog niet.

Zoals gezegd, een redelijke film waarbij nu en dan een grap en een grol passeert en helaas op een gemiddeld niveau blijft in zijn geheel. (voor een regenachtige middag?)

Een 6+.

avatar van Corcicus

Corcicus

Bescheiden komedie die over het algemeen een tikkeltje te dramatisch aandoet, maar vaak wel grappig is. Een fris idee dat goed gebracht werd.

Onderhond

Niet best.

Gevaarlijk op de naam Taiki Waititi op zo'n poster te zetten, vooral wanneer het gewoon zijn productiebedrijf is die deze film geproduceerd heeft. Verder heeft Waititi er niks mee te maken, dat wordt tijdens het kijken wel pijnlijk duidelijk ook.

Sami en van Beek regisseren én nemen de hoofdrollen voor hun rekening. Da's een stevige last om te dragen en dat blijkt ook wel. De regie is eerder saai en onavontuurlijk, voor de camera ontbreekt het de twee ook aan chemie. Het komt nogal geforceerd over, en dan terwijl het verhaaltje zelf ook al niet te vlot loopt.

De humor is amper te pruimen, slechts af en toe is er een grapje dat een glimlach kon lospeuteren. Maar die momenten zijn schaars en tussendoor valt er gewoon veel te weinig te lachen. Het sappige Nieuw-Zeelandse accent mag dan wel een klein beetje bijdragen, de film redden zit er jammer genoeg niet in.

Mnee, dan liever gewoon Waititi zelf, dit was niet best.

avatar van RebbelDebbel

RebbelDebbel

Leuk, dit is wel mijn soort humor. Ik snap t ook als mensen t niet kunnen waarderen, want eigenlijk gaat t nergens over.

Maar ik vind dit heerlijk. Verstand op 0 en kijken.

avatar van Creative-lady

Creative-lady

Deze morgen de film gezien op netflix.

Ik vond het ergens wel een mooie film, maar ik had er toch iets meer van verwacht.

Mel en Jen runnen een bedrijf die koppels kapot maakte? Maar daar hebben we niet veel van gezien.

We zagen eerder dat de vriendschap tussen hen kapot ging, maar dat vond ik iets minder leuk.

avatar van blurp194

blurp194

Niet heel leuk.

Op zich is het idee nog wel oke en sommige van de situaties werken ook wel. Maar er was kennelijk niet genoeg om een hele film mee vol te krijgen, en dan wordt het een beetje zeuren. Wellicht wat teveel om de hoofdrollen en de regie in een hand te hebben - de production values waren ook niet echt geweldig of zo.

Snel weer vergeten ook, ben ik bang.