Ganz: How I Lost My Beetle (2019)

Nederland / Duitsland
Documentaire / Biografie
85 minuten / 55 minuten (ingekorte tv-versie)

geregisseerd door Suzanne Raes
met de stem van Joachim Król

“Ganz: How I Lost My Beetle” vertelt het waargebeurde verhaal van Josef Ganz, een uitvinder en visionair die als een van de eerste mensen het potentieel van de auto zag om het leven van het gemiddelde individu te verbeteren. In het ambitieuze Volkswagen-plan van Hitler was er echter geen plaats voor een Joodse ontwerper: Ganz moest vluchten voor zijn leven en alles achterlaten. Vanuit zijn ballingschap zag hij dat zijn ontwerp werd ontwikkeld en verfijnd tot de Volkswagen Kever, een van de meest populaire en succesvolle auto's in de geschiedenis.

Vanaf 2 mei in de bioscoop (Amstelfilm)