Extreme Job (2019)

Zuid-Korea
Komedie / Actie

geregisseerd door Byeong-heon Lee
met Gong-Myoung, Lee Hanee en Seon-kyu Jin

Een team van narcoticarechercheurs gaat undercover in een kippenfrituur. Ze zijn van plan om een bende die zich schuldig maakt aan een georganiseerde misdaad te ontmaskeren. Maar de zaken nemen een onverwachte wending wanneer het recept van de rechercheurs plotseling het verwaarloosde restaurant verandert in het meest populaire eetcafé in de stad.

De film begint als een aardige klucht over een klunzig politieteam. Geleidelijk aan glipt de humor uit het verhaal om uiteindelijk te culmineren in een ordinair straatgevecht, zoals talrijke Koreaanse misdaadfilms dat kennen. Wat mij betreft is de lol er dan wel af.