ad

Geregisseerd door: Paul Feig

Met onder meer: Emilia Clarke, Henry Golding en Michelle Yeoh

Releasedatum: 7 november 2019

Over Last Christmas

"Who doesn't have a little Christmas baggage?"

Sinds Kate hersteld is van een ernstige ziekte heeft ze grote moeite de draad weer op te pakken: ze drinkt, eet ongezond, flirt met iedere knappe man en door haar gebrek aan verantwoordelijkheidsgevoel vervreemdt ze steeds meer van haar familie en haar oude vrienden. Een ontmoeting met de charmante Tom brengt voor het eerste in lange tijd weer wat kleur in haar leven.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Police Woman Churchill

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2052 stemmen

Mijn verwachtingen lagen wel iets hoger dan het uiteindelijke resultaat als ik heel eerlijk ben. Met Emma Thompson aan het roer als schrijfster had ik erop gehoopt iets meer te kunnen lachen, maar dat viel wat tegen. Als ik dit als een romantisch drama, met hier en daar wat (zwarte) humor, bekijk, dan komt de film al wat beter uit de verf. Ik had vooral vertrouwen in Emilia Clarke in de hoofdrol. Toegegeven, ze zet niet haar beste rol neer, maar ik vond toch dat ze het leuk deed. De chemie tussen haar en Henry Golding is er wel, maar ik voelde als kijker wel dat er iets niet in de haak was doordat Golding's personage zich constant heel vaag gedraagt. De twist zag ik dan ook op den duur aankomen. De liefhebbers van George Michael en Wham! komen wel aan hun trekken, want de film is doorspekt met hun muziek (en een cameo van Andrew Ridgeley). Voor mij was het een leuke bijkomstigheid.

Of dit een moderne kerstklassieker is? Ik betwijfel het. Eigenlijk vermoed ik dat veel facetten lang niet alle kijkers zullen bevallen. Uiteraard geldt dat voor veel films, maar deze film is wel een beetje 'hit or miss' in vrijwel elk opzicht, krijg ik de indruk. Zelfs van Emilia Clarke, die ik persoonlijk wel leuk vond, kan ik me voorstellen dat sommigen zich aan haar zullen storen. Haar familie in deze film, tevens aangevoerd door Emma Thompson, is daar ook een goed voorbeeld van. Ik kon daar weer niet zoveel mee. De échte kerstsfeer laat ook wel even op zich wachten, maar uiteindelijk is 'ie wel aanwezig. Uiteindelijk dus vooral een film met duidelijke plussen en minnen. Ik vond het zeker niet onaangenaam, maar meer dan een vermakelijk tussendoortje wil het niet worden.

avatar van tommykonijn

tommykonijn

• 2052 stemmen

N00dles schreef:

En dan Kates werkgeefster, wat is in godsnaam dat gedoe tussen die Chinese werkgeefster en die vreemde Twin Peaksiaanse man?

Blij dat ik niets vreemds gezien heb. Ik moest ook aan Twin Peaks denken bij dat personage

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

• 2086 stemmen

Onderhoudend.

Emilia Clarke is niet 's werelds beste actrice en dat wordt hier vaker wel dan niet duidelijk: haar 'kantjes' worden wel erg vaak benadrukt. Los daarvan kan de film gelukkig wel teren op een aantal andere factoren, zoals een Emma Thompson met een cliché Oostblokaccent of de soundtrack. Nu ben ik niet de grootste fan van solo George Michael maar met Wham! heeft hij toch een paar grijsgedraaide klassiekers op z'n conto staan. Last Christmas is wat mij betreft dan één van de terechte klassiekers. Het twistje erom heen stelt verder niet al te veel voor.

avatar van pietpuk

pietpuk

Als kerstfilm een klassieker.

avatar van Ludo666

Ludo666

Al die kritiek zeg, is toch een zalige kerstfilm/ sprookje. En Emilia Clarke is goddelijk gewoon. Echt van genoten. Dikke 5.